hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > حسینی: دوست داشتم جام جهانی دوم را هم تجربه کنم

حسینی: دوست داشتم جام جهانی دوم را هم تجربه کنم

سیدجلال حسینی، کاپیتان پیشین تیم ملی و فعلی باشگاه پرسپولیس که روز شنبه تصمیم به خداحافظی از رده ملی گرفت، دیروز در حضور 50 خبرنگار نشست خبری برگزار کرد. در این نشست که برانکو و گرشاسبی هم حضور داشتند، هر کدام هدایای جداگانه‌ای به سیدجلال تقدیم کردند. پرسپولیسی‌ها به خاطر 115 بازی ملی حسینی، پیراهن نمادین شماره 4 را که در این سال‌ها به تن می‌کرد و روی آن عدد 115 حک شده بود به کاپیتان اهدا کردند و مسئولان پرسپولیس هم یک تابلو فرش آیه شریفه «و ان یکاد» و یک قاب عکس از جشن قهرمانی پرسپولیس که حسینی جام را بالای سر برده، به او اهدا کردند.
سیدجلال حسینی، کاپیتان پیشین تیم ملی و فعلی باشگاه پرسپولیس که روز شنبه تصمیم به خداحافظی از رده ملی گرفت، دیروز در حضور 50 خبرنگار نشست خبری برگزار کرد. در این نشست که برانکو و گرشاسبی هم حضور داشتند، هر کدام هدایای جداگانه‌ای به سیدجلال تقدیم کردند. پرسپولیسی‌ها به خاطر 115 بازی ملی حسینی، پیراهن نمادین شماره 4 را که در این سال‌ها به تن می‌کرد و روی آن عدد 115 حک شده بود به کاپیتان اهدا کردند و مسئولان پرسپولیس هم یک تابلو فرش آیه شریفه «و ان یکاد» و یک قاب عکس از جشن قهرمانی پرسپولیس که حسینی جام را بالای سر برده، به او اهدا کردند. علاوه بر این، حمیدرضا گرشاسبی هم یک سکه بهار آزادی به سیدجلال حسینی اهدا کرد.
مدافع پرسپولیس در ابتدای این نشست گفت: «چند بار می‌خواستم خداحافظی کنم ولی هر بار دودل می‌شدم؛ تصمیم بزرگی بود و سختی‌های خودش را داشت. با برانکو و گرشاسبی صحبت کردم و در نهایت این تصمیم را گرفتم. از برانکو تشکر می‌کنم که مرا به تیم ملی دعوت کرد. تشکر ویژه‌ای از قلعه‌نویی و افشین قطبی دارم. از کی‌روش هم تشکر می‌کنم که هفت سال شاگردش بودم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم.»
سیدجلال حسینی در ادامه از مردم شهرش (بندرانزلی) و از سپاهانی‌ها تشکر کرد و افزود: «مهم‌ترین مسأله، هواداران بی نظیر پرسپولیس هستند که همیشه کنارم بودند. شرمنده آنها هستم، به خاطر فینال آسیا که نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم. یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم ولی نمی‌دانم تا کی بازی می‌کنم.» خبرنگاری از حسینی پرسید اگر برانکو روزی سرمربی تیم ملی شود، آیا در تصمیمش تجدیدنظر خواهد کرد؟ سیدجلال گفت: «همه مشورت‌هایم را با گرشاسبی و برانکو کرده‌ام.» جنجالی‌ترین سؤال از سیدجلال درباره حرفی بود که کی‌روش درباره وی گفته؛ اینکه او و وحید امیری با استقلال توافق کرده بودند اما با رقم خیره کننده‌ای که هدایتی به او پیشنهاد کرده، نظرش عوض شده. سیدجلال گفت: «چنین چیزی صحت ندارد. اگر سندی در این باره هست، نشان بدهند.» در ادامه سیدجلال درخصوص این موضوع که چرا کادر فنی تیم ملی هیچ واکنشی به خداحافظی‌اش نشان نداده است، گفت: «حضور شما در این مراسم خیلی برای من باارزش است. هیجان زده‌ام و مهم‌ترین چیز برای من، مردم کشورم هستند. دوست داشتم جام جهانی دوم را هم تجربه کنم که این طور نشد.» سیدجلال حسینی در پاسخ به این سؤال که قبول دارد او قربانی حضور در پرسپولیس و در نتیجه دعوت نشدن به تیم ملی شده است، تأکید کرد: «من هر جا بودم برای موفقیت تیمم تلاش کردم. شرایط پرسپولیس و تیم ملی حساس بود. تصمیم سرمربی تیم ملی بود و من موظف هستم این تصمیم را قبول کنم. الان هم هوادار تیم ملی هستم و هیچ طلبی از تیم ملی ندارم.» در ادامه این نشست برانکو بیان داشت: «من بازیکنان و ستاره‌های جهانی را تمرین دادم. به عنوان مثال مودریچ که بهترین بازیکن جهان شناخته شد؛ این را عرض کردم که بگویم سیدجلال در طبقه این بازیکنان قرار دارد. » در ادامه خبرنگاری از برانکو پرسید که اگر شما سرمربی تیم ملی بودید، اجازه می‌دادید حسینی برود؟ برانکو پاسخ داد: «من 10 سال پیش و در زمان حضورم در تیم ملی، سیدجلال را به تیم ملی دعوت نکردم و امروز فکر می‌کنم این تصمیمم اشتباه بوده است.» پس از برانکو، حمیدرضا گرشاسبی هم در تمجید از سیدجلال صحبت کرد: «حسینی کاپیتان فراموش نشدنی پرسپولیس است. او کاپیتان تیم و بازوی برانکو است و با وجود سختی‌ها، کمک زیادی به ما کرد تا با وجود محرومیت و نبود بازیکن به موفقیت برسیم. او به من گفت که تیم ملی من پرسپولیس است.»
گفتنی است، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پیامی از زحمات سیدجلال حسینی در دوران حضورش در تیم ملی تشکر کرد و سازمان لیگ هم دیروز اعلام کرد که بزودی در مراسمی از او تجلیل خواهد شد.
پیام کی‌روش برای خداحافظی سیدجلال
کارلوس کی‌روش،‌ سرمربی تیم ملی پیامی منتشر کرد و نوشت: «از جلال عزیز به خاطر اینکه قسمت عمده‌ای از دوران بازیگری بین‌المللی خود را در تیم ملی و با شخص بنده به عنوان سرمربی تقسیم کرد، تشکر می‌کنم. برای من این افتخار بزرگی بود. من همیشه تو را به عنوان یکی از بهترین کاپیتان‌هایی که با او کار کردم، یک فرد حرفه‌ای و بی نظیر، یک کاراکتر وفادار و بسیار بزرگ که همیشه برای تمامی بازیکنان درون و بیرون زمین یک الگو بود به خاطر می‌آورم. حتی فراتر از ۱۱۵ بازی بسیار تأثیرگذار برای تیم ملی، تو یک الگوی بسیار فوق‌العاده برای تمام بازیکنان ایرانی و تمام بازیکنانی که بعد از تو آمده‌اند و خواهند آمد، خواهی بود. برای شخص بنده باعث افتخار بود که توانستم اینها را به چشم ببینم. از تو ممنونم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد