hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دل شیر برگشت

دل شیر برگشت

١٣ نفر از مربیان فعلی لیگ سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس را داشته‌اند


غیرمنتظره‌ترین خبر این روزهای فوتبال ایران از اهواز شنیده شد. شامگاه جمعه خبر سرمربیگری افشین قطبی در فولاد خوزستان تایید شد و او دیروز با استقبال هواداران اهوازی به این شهر رفت تا بعد از ٨‌سال دوباره مربیگری را در ایران ادامه دهد. با ورود قطبی و ادبیات منحصربه‌فرد او به نظر می‌رسد لیگ هجدهم با جذابیت دوچندانی از این پس دنبال خواهد شد.
انتخاب پرسروصدای فولادی‌ها
فولاد خوزستان که چند هفته قبل با پورموسوی و سپس مربی رومانیایی خود قطع همکاری کرد، بعد از مذاکره با چند مربی در داخل ایران، درنهایت یک انتخاب جذاب و غیرمنتظره داشت. افشین قطبی که به خاطر مالیات سنگینش از دوره سرمربیگری در تیم‌ملی و پرسپولیس نمی‌توانست به ایران سفر کند، با رایزنی صورت گرفته توسط فولادی‌ها بالاخره توانست بعد از ٨‌سال بار دیگر به وطن خود بازگردد. مالیات او هم با توافق بین فولاد و پرسپولیس به مبلغ ١٧٠‌میلیون تومان پرداخت شده تا دیگر افشین قطبی دغدغه‌ای نداشته باشد. هواداران فولاد دیروز ساعت‌ها منتظر ورود قطبی ماندند و از او به گرمی استقبال کردند.
وعده‌های بزرگ با همان ادبیات خاص
باز هم افشین قطبی در ورود خود به یک تیم با وعده‌های جذاب و ادبیات خاص خود توجه همه را جلب کرد: «اگر به اطرافتان نگاه و همه چیز را احساس کنید، متوجه می‌شوید که من برای همین احساس‌ها به این‌جا آمده‌ام. مردم خوزستان خونگرم هستند و من دوست دارم با آنها باشم. سعی می‌کنم باشگاه فولاد را یک باشگاه بزرگ و آسیایی کنم.» افشین قطبی در ٨‌سال دوری از ایران نشستن روی نیمکت تیم‌های شرق آسیایی را تجربه کرد و البته به موفقیت چشمگیری هم دست پیدا نکرد، حالا او کار سختی در فولادی دارد که در رده نهم جدول قرار گرفته است.
ورود قطبی به نفع لیگ ایران
با اضافه شدن افشین قطبی به جمع سرمربیان تیم‌های لیگ برتری قطعا جذابیت مسابقات فولاد دوچندان خواهد شد. این مربی خاطرات خوشی را برای هواداران پرسپولیس برجای گذاشته و یک قهرمانی شیرین را برای آنها رقم زده، اما در تیم‌ملی با صعود نکردن به جام‌جهانی ٢٠١٠ و حذف از جام ملت‌های آسیا کارنامه خوبی از افشین قطبی در خاطرات باقی نمانده است. با تمام این مسائل قطعا ورود افشین قطبی با توجه به کارنامه‌اش در فوتبال ایران به بالا بردن جذابیت لیگ هجدهم کمک می‌کند.
از امپراتور تا جادوگر و ژنرال!
کافی است نگاهی به نیمکت‌های لیگ برتری بیندازیم. شاید در ١٧ دوره قبلی لیگ برتر سابقه نداشته که این‌قدر مربیان صاحب‌نام در لیگ برتر ایران گردهم بیایند. حضور برخی مربیان باتجربه و نامدار مثل قلعه‌نوعی، قطبی، دایی و جلالی در کنار مربیان جوان و محبوب مثل منصوریان، علی کریمی و جواد نکونام؛ لیگ هجدهم را برای مخاطبان فوتبال ایران از هر زمان دیگر تماشایی‌تر کرده است. جالب است بدانید از میان ١٦سرمربی لیگ برتری در شرایط فعلی ١٣ نفر یا سابقه مربیگری یا بازیگری در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را داشته‌اند و فقط مجید جلالی، رضا مهاجری و پائولو سرجیو از این قاعده مستثنی هستند. با اضافه شدن منصوریان و حالا قطبی به تیم‌های شهرستانی از این پس می‌توانیم دایما در نقاط مختلف ایران شاهد دوئل‌های جذاب میان مربیان لیگ برتری باشیم. خیلی از آنها قبلا با یکدیگر همکار بودند و برخی نیز با هم اختلاف دارند. از لقب‌های این مربیان نظیر ژنرال، جادوگر، شهریار، پروفسور و امپراتور که به افشین قطبی در زمان حضورش در ایران گفته می‌شد، می‌توان جذابیت نبردهای رودرروی آنها را فهمید. حساسیت در بالای جدول و نزدیک بودن تیم‌ها به یکدیگر هم نشان از این دارد که فوتبال ایران یک فصل جذاب را با مربیان بزرگ پشت سر می‌گذارد؛ جایی که کمتر مربی نامداری بیرون مانده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد