hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حواس‌تان هست که خیلی از نخبه‌ها مهاجرت می‌کنند؟‏

حواس‌تان هست که خیلی از نخبه‌ها مهاجرت می‌کنند؟‏

در آخرین روز هفته‌ای که گذشت در این صفحه گزارشی کار شد با تیتر «سلبریتی‌ها و آقازاده‌هایی که در خارج از ‏کشور زندگی می‌کنند چه تفاوتی دارند؟

در آخرین روز هفته‌ای که گذشت در این صفحه گزارشی کار شد با تیتر «سلبریتی‌ها و آقازاده‌هایی که در خارج از ‏کشور زندگی می‌کنند چه تفاوتی دارند؟» که در آن با استفاده از اطلاعات مندرج در جدولی که روز قبلش در سایت‌های گوناگون ‏آمده بود، به این نکته اشاره شده بود که ظاهرا انتشار انواع و اقسام اخبار و تحلیل‌ها و شایعات ریزودرشت درباره زندگی ‏سینماگران در خارج و به‌دنیا آوردن فرزندان‌شان خارج از مرزهای این آب‌وخاک بیشتر به‌دلیل دیوار کوتاه این گروه است و در ‏شرایطی که داشتن تابعیت خارجی در میان فوتبالیست‌ها و موزیسین‌ها و حتی سیاستمداران بدل به امری عادی شده، زیر سوال ‏بردن هنرپیشه‌ها و دیگر سینماگران به این بهانه جز بی‌انصافی چیز دیگری نمی‌تواند باشد. در شرایطی که در دو روز گذشته فضای رسانه‌ای کشور در اختیار حواشی مربوط به ماجرای مسعود فراستی- آرش ظلی‌پور ‏بود؛ مروری گذرا در خبرگزاری‌ها و سایت‌های   مجازی نشان از این دارد که ماجرای سلبریتی‌های ساکن کشورهای ‏اروپایی و آمریکایی هنوز هم در زیر سطح موضوعات رسانه‌ای سینمای ایران جریان دارد.

یکی از نام‌هایی که در گزارش یادشده به زندگی در کانادا متهم (!) شده بود؛ پیمان قاسمخانی است. نویسنده و بازیگری که در پی ‏انتشار خبر سکونتش در شهر تورنتو ضمن اشاره به این‌که «مهاجرت ابدا عمل مذمومی نیست و اگر کسانی بخواهند به نیت ‏زندگی بهتر به جایی بروند، کاملا حق دارند» اصل خبر را تکذیب کرده و می‌گوید: « این‌که من در کانادا زندگی می‌کنم، باید بگویم ‏این اطلاعات غلط است و در زندگی‌ام فقط دو بار در کانادا میهمان بودم. من اقامت هیچ جای دنیا را ندارم و در هیچ جایی به غیر‏از ایران، خانه و زندگی ندارم.»

نام شیلا خداداد هم در گزارش آمده بود، آن‌هم با این توضیح که او تنها کسی بود که در پاسخ به انتقادات گفته بود: «دوست داشتم ‏این کار را کردم.» پاسخی منطقی برای کسانی که به خودشان اجازه می‌دهند در خصوصی‌ترین جنبه‌های زندگی اشخاص سرک ‏بکشند. حالا با انتشار این گزارش و داغ شدن دوباره هشتگ #سلبریتی_های_دو_تابعیتی، شیلا خداداد در پیج اینستاگرام‌اش نوشته:«پس تمام مشکلات کشور تقصیر ما بود و خودمان خبر نداشتیم. شما به جای آن‌که حواس مردم را با این چرندیات پرت کنین اخبار ‏درست درباره مملکت بهشون بدین. الان که چی؟ آخ آخ من که خیلی خجالت کشیدم. الان سامیار و ساتین رو قورت میدم و دوباره ‏در وطن به دنیا میارمشون‎.»

فریبرز عرب‌نیا هم در پی انتشار لیست بازیگران دوتابعیتی که در ادامه گزارش جنجالی ٣٠:  ٢٠ را در پی داشت، با انتشار ‏ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود به تلویزیون حمله کرد: «بنده را مفتخر کردند و به‌عنوان اسم اول آن بالا نشانده‌اند. تلویزیون ‏ملی جمهوری اسلامی هم براساس رویه همیشگی خود سعی کرده آنهایی که محبوب مردمند؛ تخریب بشوند و آنهایی که کاری جز ‏تخریب کشور ندارند و نفرت‌انگیز هستند را محبوب مردم کند‎.‎‏» ‏ ایلنا در خبری که براساس گفته‌های عرب‌نیا تنظیم کرده، در ادامه آورده است:«من هنوز دوتابعیتی نیستم و اگر هم بشوم؛ کار ‏خلاف قانونی نکرده‌ام و مسأله شخصی‌ام بوده که به خودم مربوط است. شما بهتر است از کارگرها، معلم‌ها و از همه هم‌وطن‌های ‏زجر دیده‌مان گزارش تهیه کنید.»  

یکی دیگر از چهره‌هایی که به گزارش دوتابعیتی‌ها واکنش نشان داد، مهراب قاسمخانى بود. او با اشاره به این‌که «من نکته این ‏فهرست رو نفهمیدم که آیا می‌خواستن اطلاع‌رسانی زرد کنن یا احساس افشاگری بهشون دست داده» با اشاره به اسامی مطرح‌شده ‏در فهرست نوشته بود: «هیچ‌کدوم‌شون نه سیاست‌گذار فرهنگی هستن، نه اقتصادی، نه مسئولیت رسمی در قبال معیشت مردم ‏دارن، نه خودی محسوب می‌شن و نه شعارهای غرب‌ستیزانه دادن. در نتیجه نه از نظر قانون مشکل داره که جای دیگری زندگی ‏کنن و نه از نظر اخلاقی مشکلی داره که بچه‌شون رو کجا به دنیا بیارن.»
در آخر مطلب نیز مهراب مثل همیشه با یک شوخی تمام کرده بود:«پیمان جون... داداش... این درسته که کانادا زندگی کنی و به ‏برادرت نگی؟ واسه همینه که هر وقت قرار می‌ذاریم دیر می‌رسی؟»

در فهرست منتشرشده نامی از امیرمهدی ژوله نبود، اما او نیز درباره این موضوع نوشت: «بیست‌وسی‌ای‌ها؛ واقعا براتون سواله ‏که چرا چهار نفر بازیگر بچه‌شون رو خارج از ایران زایمان کردن؟ واقعا براتون سواله که چرا بازیگرها اقامت یک جای دیگه ‏رو هم دارن؟ براتون سوال نیست که چرا نود‌درصد فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه‌های برتر کشور میذارن میرن؟ جای سوال نیست ‏که چرا تو لس‌آنجلس، تورنتو، آنتالیا، تفلیس، هر خراب‌شده‌ای داد بزنی ممد، چهل نفر می‌گن جانم؟» ‏
همین!‏

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد