hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نشانه‌های بیماری کرونا در مسافری از هند در کرمان؛ مسافران هندی قرنطینه شدند

نشانه‌های بیماری کرونا در مسافری از هند در کرمان؛ مسافران هندی قرنطینه شدند

رئیس مرکز بهداشت کرمان گفت: چند مسافر از هند داشتیم که یکی از این مسافران علائم بیماری کرونا داشت که از روز گذشته قرنطینه شدند.

دوازدهمین جلسه ستاد کرونای شهرستان کرمان صبح امروز با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان با موضوع ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در سالن ولایت فرمانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه علی سلاجقه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کرمان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید نظارت بر بازار شهر کرمان را افزایش دهد اظهار داشت: افزایش تعداد بازرسی‌ها در سطح بازار می‌تواند پیشگیرانه باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان در اجرای طرح شهید سلیمانی به چهار منطقه تقسیم بندی شده است گفت: بسیج، هلال‌احمر و مرکز بهداشت با همکاری اصناف و بازرسین صنعت، معدن و تجارت این طرح را اجرایی می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کرمان با بیان اینکه اتراق و استفاده از پارک‌ها که باعث تجمع می‌شود در این شرایط کرونایی ممنوع است افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از ورود، خاموشی پارک‌ها را در شهر کرمان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 30 جایگاه عرضه سوخت در محدوده شهر کرمان وجود دارد تاکید کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز باید تشدید شود.

ارسلان اسکندری رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان در این جلسه با بیان اینکه محدودیت‌های ایجاد شده اثر بسیاری خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا داشته است اظهار داشت: سالن‌هایی در اختیار مرکز بهداشت برای واکسیناسیون گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه چند مسافر از هند داشتیم که در یکی از هتل‌های شهر کرمان مستقر بودند گفت: یکی از این مسافران علائم بیماری کرونا داشت که تست کرونا از آنها گرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه به محض ورود این مسافران به کشور در فرودگاه تهران از آنها تست کرونا گرفته شده است افزود: در آن زمان تست کرونای این مسافران منفی نشان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسافرها از دوم اردیبهشت وارد شهر کرمان شدند گفت: این افراد برای خرید و تجارت پسته به کرمان مسافرت کردند که از روز گذشته قرنطینه شدند.

اسکندری با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در سطح شهرستان کرمان در حال اجرا است ادامه داد: در حال حاضر 279 بستری کرونایی در بیمارستان‌های کرمان داریم که از این تعداد 102 نفر در 24 ساعت گذشته در محدوده شهرستان کرمان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه761 اخطار کتبی در اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا به واحدهای متخلف داده شده است عنوان کرد: 39 واحد متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند نیز پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه در تحقق امر بهداشت نیازمند مشارکت عمومی هستیم و یک کار جمعی است گفت: اگر یک نفر رعایت نکند تمام جامعه با مشکلات بهداشتی روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای سن 80 سال در شهر کرمان از روز گذشته آغاز شده است افزود: حدود 10 هزار نفر فرد مسن بالای 80 سال در شهر کرمان وجود دارد که سه مرکز بزرگ برای واکسیناسیون افراد در شهر کرمان در نظر گرفته شده است.

اسکندری با بیان اینکه در شهر کرمان تاکنون 13 هزار و 147 واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد 4 هزار و 207 واکسن روسی بوده است گفت: گروه‌هایی که واکسیناسیون شدند مطابق دستورالعمل کشوری مانند کادر درمان، جانبازان، پاکبانان و بیماران زمینه‌ای بودند.

وی با عنوان اینکه 6 هزار و 560 نفر از کادر درمان شهرستان کرمان دوز اول واکسیناسیون را دریافت کردند افزود: از این تعداد هزار و 650 نفر نظام پزشکی، هزار و 11 نفر بیماران سرطانی و 470 نفر پاکبان این واکسن را دریافت کردند.

عباسپور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه تعداد بازرسی‌ها از بازار به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ افزایش پیدا کرده است گفت: 15 واحد فروشگاه بزرگ در شهر کرمان به‌دلیل تخلفات کرونایی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها از مکان‌های صنفی حساس هستند و بازرسی از آنها اهمیت بسیاری دارد گفت: به 50 نانوایی که تخلف کرونایی داشتند تذکر داده شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد