hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| افتتاح مرکز مراقبتی و توان‌بخشی معلولان در البرز

البرز| افتتاح مرکز مراقبتی و توان‌بخشی معلولان در البرز

 با حضور علی ربیعی، وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی مرکز مراقبتی توان‌بخشی معلولان ذهنی بالای ۱۴سال رادمهر در البرز افتتاح شد.


ربیعی با حضور در آیین افتتاح این مرکز نگهداری از کودکان معلول در فردیس اظهار داشت :باید با در نظر گرفتن وظیفه اجتماعی در کنار هم زندگی کنیم و مشکلات هم نوعان خود را برطرف کنیم.

او با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم کودکان بی‌هویت را شناسنامه‌دار کنیم، گفت: در این رابطه لایحه‌ای به تصویب رسیده است و امید داریم همه کودکان بی‌هویت شناسنامه‌دار شوند.

ربیعی با تأکید بر اینکه ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین کشور ضروری است، تصریح کرد : باید تلاش‌ها معطوف به کاهش مشکلات مناطق حاشیه‌ای باشد، جامعه نباید نسبت به مشکلات این قشر بی‌تفاوت شود .

او بابیان اینکه هرکه به‌اندازه ظرفیت و توان خود باید برای کمک به قشر آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین تلاش کند، افزود: ۱۲۴ هزار پیامبر ظهور کردند تا مردم بهتر زندگی کنند و راه درست را دریابند و حالا این خیرین هستند که راه پیامبران و معصومان را در پیش‌گرفته‌اند.

ربیعی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز جامعه، اظهار داشت : توان دولت‌ها برای بهبود وضعیت کشور محدود است و اینجا لازم است که مردم و جامعه مدنی همکاری نمایند .

او به وجود ۳ میلیون و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور اشاره کرد و گفت: این زنان وضعیت مطلوبی برای زندگی دارند اما نباید فراموش شود که حدود یک‌میلیون زن نیز وضعیت نامناسبی دارند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۴۰ تا ۵۰ هزار کودک در کشور وجود دارد که به سوءتغذیه دچار هستند، افزود: کودکانی وجود دارد که کسی منتظر آن‌ها نیست و وضعیت بدی دارند که این مهم بر لزوم توجه جامعه مدنی به این قشر تأکید دارد.

ربیعی با بیان اینکه هرکه باید در حد توان خود به جامعه کمک کند، اضافه کرد: باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که بتوانیم بر مشکلاتمان فائق آییم. کسانی که پولی برای کمک به اقشار نیازمند ندارند می‌توانند وقت خود را برای کمک به آن‌ها هزینه کنند.

موسوی، مدیر این مجموعه در آیین بهره‌برداری از این مرکز گفت: در این مرکز ۲۰ معلول ذهنی حرکتی به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و ۱۵ نفر کارمند و خدمت کار نیز در آن مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: این مرکز دارای ۶۰۰ مترمربع زیربنا در ۳ طبقه و با هزینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است و تمامی خدمات مراقبتی و توان‌بخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می‌شود.

گفتنی است این مرکز خیریه که به همت بخش خصوصی احداث‌شده است برای پاسخ به نیاز متراکم‌ترین شهرستان کشور ازنظر جمعیت،در شهرک ناز شهرستان فردیس در استان البرز بناشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد