hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بسته «ویژه» شبکه سه

بسته «ویژه» شبکه سه

انگار برای هرچیزی که یک‌طوری با مدیر ٣٠ساله شبکه سه در ارتباط باشد، داستان درست می‌کند.

انگار برای هرچیزی که یک‌طوری با مدیر ٣٠ساله شبکه سه در ارتباط باشد، داستان درست می‌کند. حالا قضاوت درباره این‌که او خودش هم در این داستان‌سازی‌ها موثر است یا حساسیت ویژه‌ای که روی او وجود دارد، برای کارهایش حاشیه درست می‌کند، از عهده ما خارج است. تازه‌ترین جنجالی که اسم شبکه سه هم در آن دیده می‌شود، به انتخاب و معرفی اعضای شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه سیما برمی‌گردد که دیروز بخش زیادی از واکنش‌های کاربران فضای مجازی را به خودش اختصاص داده بود. خبری که این جنجال را درست کرد، خیلی کوتاه بود: «طی احکامی از سوی میرباقری، معاون رئیس سازمان در امور سیما، اعضای شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه منصوب شدند.» قاعدتا چنین خبری نباید از طرف عامه مردم و کاربران عادی شبکه‌های مجازی دست به دست شود اما اسم کسانی که به‌عنوان اعضای این شورا معرفی شده بودند، کاری کرد که این خبر تا حد زیادی داغ شود.
پسرخاله‌های شبکه سه
در صدر اسامی اعضای شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه معرفی شدند؛ اسم فرید‌الدین حدادعادل به چشم می‌خورد، پسر ٤٧ساله غلامعلی حدادعادل که یکی از چهره‌های شناخته‌شده جناح اصولگرا و رئیس ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی بوده است. جالب این‌که خود علی غفاری، رئیس جوان شبکه سه سیما هم پسر باجناق حدادعادل است. خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به حضور این دو پسرخاله در شبکه سه اشاره و درباره تأثیر غفاری بر انتخاب فرید حدادعادل گمانه‌زنی کردند. پسر ارشد غلامعلی حدادعادل قبل از این تجربه خوبی در زمینه عضویت در شوراهای مختلف داشته است؛ مثلا مدتی رئیس شورای سیاست‌گذاری مجله همشهری جوان و مدتی هم عضو شورای سیاست‌گذاری مجله پنجره بوده است. او عضو گروه فلسفه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات هم هست.
یک فامیل دیگر
نفر دوم فهرست جنجالی، علی‌اصغر پورمحمدی است. او که پسرعموی مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه‌قضائیه است، از قبل هم در صداوسیما سمت‌هایی داشته؛ مثلا همین دو‌سال پیش معاون سیمای صداوسیما بوده است؛ یعنی الان از طرف کسی که جایگزین خودش بوده، به‌عنوان عضو شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه معرفی شده است. دفعه قبل که اسم او به شبکه‌های اجتماعی رسید، وقتی بود که به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست سازمان صداوسیما بعد از ضرغامی مطرح شد اما انتخاب نشد و کارش را به‌عنوان قائم‌مقام رئیس صداوسیما شروع کرد.
غریبه اما خودی
میثم نیلی، یکی دیگر از اعضای تازه منصوب‌شده شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه رابطه فامیلی نزدیکی با چهره‌های برجسته کشور ندارد اما خیلی هم غریبه حساب نمی‌شود. او بین اهالی رسانه کاملا شناخته‌شده است، چون مدت‌هاست که مدیرمسئول سایت تحلیلی رجانیوز است، سایتی که به دفاع همه‌جانبه از محمود احمدی‌نژاد معروف بوده و درتمام این سال‌ها از نظر محتوا یک‌جورهایی بازوی صداوسیما محسوب می‌شده است. نیلی که متولد ‌سال ١٣٥٠ است، اگرچه فامیل غفاری نیست، اما با او رفاقت دیرینه و نزدیکی دارد. او در دوران احمدی‌نژاد مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار و مشاور جوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
اندیشه قرارگاهی
یکی دیگر از اعضای شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه هم از چهره‌های جوان جریان فرهنگی اصولگراست. سیداحمد عبودتیان که مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) است، به سخنرانی‌های پرشور علیه بعضی از چهره‌های دولتی مشهور است. بنیاد تحت مدیریت او یکی از نهادهای زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الاوصیا است.
آقای سنجش
جعفر عبدالمالکی، آخرین عضو شورای اندیشه‌ورزی صداوسیما را خیلی‌ها با اعلام نتایج نظرسنجی‌های عجیب و غریب صداوسیما می‌شناسند. او که سابقه قائم‌مقامی شبکه سه را هم داشته، از طرف محمد سرافراز به‌عنوان رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما انتخاب شد. مدت کمی بعد اظهارنظرهایی از او نقل محافل فرهنگی شد که از محبوبیت بسیار بالای صداوسیما و اقبال عمومی مردم به این رسانه خبر می‌داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد