hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| المپیاد ورزش روستایی استان بوشهر برگزار شد

بوشهر| المپیاد ورزش روستایی استان بوشهر برگزار شد

اولین دوره المپیاد ورزش روستایی استان بوشهر در پارک جنگلی بنه‌گز شهرستان تنگستان برگزار شد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در حاشیه برگزاری اولین دوره المپیاد ورزش روستایی استان در پارک جنگلی روستای بنه گز از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: توسعه ورزش در روستاها را به‌صورت ویژه در دستور کارداریم.

احمد بهروزیان فرد ادامه داد: در راستای توسعه ورزش گام‌های خوبی برداشته‌شده است و امروز شاهد برگزاری المپیاد ورزش روستایی هستیم که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج ورزش روستایی داشته باشد.

فرماندار تنگستان نیز در این المپیاد ورزشی با اشاره به اهمیت بالای ترویج فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی پیونددهنده نسل دیروز و امروز است.

عبدالحسین رفیعی پور تصریح کرد: بازی‌های بومی و سنتی میراثی ماندگار از نسل‌های پیشین است که با کارکردهای مختلف تبلوری از فرهنگ و میراث اجتماعی هر جامعه به شمار می‌روند.

اوی خاطرنشان کرد: درواقع ورزش‌های بومی محلی بخشی از شناسنامه فرهنگی مناطق مختلف ایران است که با از بین رفتن این آثار ارزشمند، قسمتی از فرهنگ و سنت این مناطق از بین می‌رود و نیاز است که با اجرای این برنامه‌ها نسبت به احیا فرهنگ قدیم مناطق اقدام شود.

المپیاد استانی ورزش روستایی به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان تنگستان و هیئت بازی‌های بومی و محلی استان بوشهر در  پارک جنگلی بنه گز در بخش مرکزی تنگستان برگزار شد.

ورزشکاران در رشته‌های هفت‌سنگ مهارتی، دالان پلان مهارتی، تیر و کمان سنتی، پنالتی، روپایی، الختر و لی لی به‌صورت مرحله‌ای به رقابت پرداختند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد