hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > وداع با «جلال» تیم ملی

وداع با «جلال» تیم ملی

کاپیتان محبوب پرسپولیس و بازیکنی که دوآتشه ها به او لقب سوپرمن را دادند، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. انتظار همه اهالی فوتبال این بود که این مدافع با درخشش در جام جهانی بند استوک‌ها را باز کند اما تصمیم غیرمنتظره کی روش باعث شد این اتفاق نیفتد و سید را در روسیه 2018، نبینیم. به دلیل اعلام خداحافظی حسینی از بازی‌های ملی، در زیر نگاهی اجمالی به حضور این مدافع شمالی در فوتبال کشورمان داریم.
                   

کاپیتان محبوب پرسپولیس و بازیکنی که دوآتشه ها به او لقب سوپرمن را دادند، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. انتظار همه اهالی فوتبال این بود که این مدافع با درخشش در جام جهانی بند استوک‌ها را باز کند اما تصمیم غیرمنتظره کی روش باعث شد این اتفاق نیفتد و سید را در روسیه 2018، نبینیم. به دلیل اعلام خداحافظی حسینی از بازی‌های ملی، در زیر نگاهی اجمالی به حضور این مدافع شمالی در فوتبال کشورمان داریم.

معرفی سیدجلال با برنز آسیایی

14 سال پیش، تیم محبوب بندرانزلی بازیکنی را به خدمت گرفت که شاید کمترکسی فکر می کرد، جای خالی او روزی درتیم ملی به خوبی حس شود. جوان قدبلندی که قدرت بدنی خوبی هم داشت از جوانان به تیم بزرگسالان ملوان بندرانزلی معرفی شد تا روزی ستونی برای رسیدن ایران به جام جهانی باشد. سیدجلال حسینی سه سال پیراهن سپید انزلی را به تن کرد.

در این مدت 84بازی انجام داد و دو گل را ثبت کرد. عملکرد این مدافع میانی جوان در فوتبال داخلی آنقدر خوب بود که برای بازی های آسیایی 2006، به همراه تیم ملی زیر 23 سال، عازم دوحه قطر شد. اولین افتخار ملی حسينی در این تورنمنت به دست آمد و او توانست در کنار جوانان دیگری که قرار بود به زودی ستاره‌های فوتبال ایران باشند به مقام سوم رسید.

اولین بازی ملی

البته حضور در بازی‌های آسیایی تنها دستاورد حسینی از درخشش در ملوان نبود. او سال پیش از بازی‌های آسیایی توانست در تیم نارنجی پایتخت توپ بزند و این اتفاق نشان می داد که مدافع گیلانی در حال طی کردن یک مسیر صعودی است. او خیلی زود در سایپا جا افتاد. طی چهار سال، 117 بازی برای این تیم انجام داد و ثابت کرد که جرقه ای زودگذر در فوتبال ایران نخواهد بود. هشت گل در چهارسال تعداد زیادی نیست اما این آمار، در فوتبال کم گل ایران و برای یک مدافع مرکزی می تواند آمار قابل قبولی باشد. پس از مدال برنز 2006، سیدجلال به پیراهن بزرگسالان تیم ملی نیز رسید. او اولین بازی ملی خودش را در سال 2007 مقابل بلاروس که با نتیجه 2-2 در تهران به پایان رسید، انجام داد. در همین سال، حسینی به همراه تیم ملی در جام ملت‌های 2007 شرکت کرد و در اولین بازی ایران، اولین گل ملی خودش را به ثمر رساند. ایران در اولین مسابقه به مصاف ازبکستان رفت و در دقیقه16 گل خورد اما سیدجلال در دقیقه55 دروازه ازبک ها را باز کرد تا بازی مساوی شود. پس از او نیز کاظمیان گلزنی کرد تا اولین سه امتیاز ایران در این رقابت ها به دست بیاید. ایران از گروه خودش به عنوان تیم اول صعود کرد اما در مرحله بعد مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی شکست خود و حذف شد. با این حال، جایگاه سیدجلال در تیم ملی محکم شده بود.

دومین گل ملی

سال بعد، دومین گل ملی مدافع سایپا نیز به ثمر رسید. در جریان بازی های انتخابی جام جهانی 2010، حسینی مقابل کویت، گل دوم ایران را به ثمررساند. این بازی با تساوی2-2 به پایان رسید. تیم ملی در پایان این مرحله به عنوان تیم اول گروه راهی دور بعد شد اما پایین تر از کره جنوبی، کره شمالی و عربستان قرار گرفت تا از راهیابی به مرحله نهایی جام نهایی محروم بماند. سید جلال تا پایان فصل در سایپا ماند و سپس در تابستان 2009 راهی اصفهان شد تا با پیراهن زرد این شهر سه بار پیاپی قهرمان فوتبال داخلی ایران شود.

سومین گل ملی

دوسال طول کشید تا مدافع تیم ملی ایران، گل بعدی خودش را به ثمر برساند. در مرحله نیمه نهایی بازی های غرب آسیا، ایران مقابل عراق قرار گرفت و سیدجلال اولین گل بازی را در دقیقه55 به ثمر رساند. گل او را عراقی ها در دقیقه71 جبران کردند اما محمدغلامی در دقیقه 84، گل پیروزی ایران را زد تا تیم ملی به فینال برسد. هرچند که در بازی پایانی نتیجه را 2بريك به کویت واگذار کردیم. حسینی جام ملت‌های آسیا در سال 2011 را نیز به عنوان بازیکن سپاهان تجربه کرد. افشین قطبی این مدافع تنومند را به قطر برد. حسینی به ایران کمک کرد تا به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شود اما کره جنوبی اجازه پیشروی را از تیم ملی گرفت و فوتبالیست‌های ایرانی خیلی زود با جام ملت‌های قاره خداحافظی کردند.

گلزنی سید و اولین برد کی روش!

در همان سال، سیدجلال گل چهارم خودش را با پیراهن ایران به ثمر رساند. در اولین بازی تیم ملی با هدایت کی‌روش، سیدجلال دروازه ماداگاسکار را باز کرد تا اولین برد پیرمردپرتغالی روی نیمکت ایران ثبت شود. چند روز بعد تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی 2014، بازی های خودش را شروع کرد و سیدجلال حال دیگر یکی از مهره های پخته تیم ملی محسوب می‌شد. ایران در دوبازی رفت و برگشت، مالدیو را 5برصفر شکست داد و به مرحله گروهی رسید. سید جلال گل بعدی ملی را نیز در این مرحله ثبت کرد. ایران پس از شکست اندونزی و قطر، در تهران به مصاف بحرین رفت. سید جلال چراغ اول را در دقیقه 22 روشن کرد و ایران با نتیجه 6برصفر این تیم را در هم کوبید. ایران به عنوان تیم اول به مرحله بعد رفت و آنجا نیز توانستیم به عنوان تیم اول گروهA و بالاتر از کره جنوبی راهی جام جهانی برزیل شویم.

رفت و برگشت غیرمستقیم به پرسپولیس

پیش از مرحله چهارم انتخابی جام جهانی 2014، سید جلال به مدت یک فصل، راهی پرسپولیس شد و تا پایان جام جهانی پیراهن قرمز تهران را پوشید. او در این مدت یک نایب قهرمانی جام حذفی را به دست آورد. او پس از جام جهانی راهی الاهلی قطر شد تا بازی در لیگ ستارگان این کشور را تجربه کند اما فوتبال قطر جایی نبود که سیدجلال بتواند در آن احساس راحتی کند بنابراین سال2015 به ایران برگشت و این بار پیراهن زرد نفت تهران را بر تن کرد. در آن سال بهترین مدافع فوتبال ایران شد و با اینکه از استقلال نیز پیشنهاد خوبی داشت، اما دوباره پیراهن قرمز تهران را بر تن کرد. او دو فصل دیگر را نیز در ترکیب پرسپولیس به عنوان بهترین مدافع فوتبال ایران پشت سر گذاشت و دو قهرمانی لیگ را به صورت پياپي تجربه کرد و دو قهرمانی سوپرجام را نیز اکنون در کارنامه اش دارد.

سید؛ متخصص گل‌های اول

مدافع پرسپولیس، در سال 2013 ششمین گل ملی خودش را نیز به ثمررساند. او در جریان بازی با تایلند در مرحله انتخابی جام ملت های2015، گل اول بازی را به ثمررساند و این بازی در نهایت با نتیجه2بر يك به سود ایران تمام شد. دو سال بعد در بازی ایران مقابل عمان و در مرحله انتخابی جام جهانی 2018، برای ایران گلزنی کرد و این بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید. سال بعد نیز در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، حسینی دروازه ازبکستان را باز کرد تا تیم ملی با همین تک گل به سه امتیاز شیرین دست پیدا کند.

آمار کلی 

سیدجلال حسینی در فوتبال داخلی صاحب 6عنوان قهرمانی در لیگ برتر است. او در سال 2011 بهترین بازیکن آسیا شد و در لیگ ایران نیز 6بار عنوان بهترین مدافع را به خودش اختصاص داده است. ضمن اینکه به تازگی مقام دومی باشگاه‌های آسیا را نیز تجربه کرده است. او در رده ملی صاحب 112بازی و هشت گل ملی است. در رده باشگاهی 533 بازی و 23گل را ثبت کرده است. از این آمار، 144 بازی و پنج گل مربوط به دوران حضور او در پرسپولیس است.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد