hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مشکل ٢٠:٣٠ با وزیر ارتباطات چیست؟

مشکل ٢٠:٣٠ با وزیر ارتباطات چیست؟

چند وقت است که رابطه وزیر ارتباطات و صداوسیما به این شکل درآمده که رسانه ملی برنامه‌ای با محتوای انتقادهای تند و تیز علیه عملکرد این وزارتخانه می‌سازد و وزیر ارتباطات هم از رسانه پرمخاطبش یعنی صفحه‌های رسمی که در توییتر و اینستاگرام دارد، استفاده می‌کند تا قسمت‌های گفته نشده، بخش‌های غیرواقعی و نگاه یک‌سویه برنامه‌های اینچنینی صداوسیما را پوشش دهد.

چند وقت است که رابطه وزیر ارتباطات و صداوسیما به این شکل درآمده که رسانه ملی برنامه‌ای با محتوای انتقادهای تند و تیز علیه عملکرد این وزارتخانه می‌سازد و وزیر ارتباطات هم از رسانه پرمخاطبش یعنی صفحه‌های رسمی که در توییتر و اینستاگرام دارد، استفاده می‌کند تا قسمت‌های گفته نشده، بخش‌های غیرواقعی و نگاه یک‌سویه برنامه‌های اینچنینی صداوسیما را پوشش دهد. در بین برنامه‌های مختلف صداوسیما هم بیشترین زحمت را در این مسیر ٢٠:٣٠ می‌کشد. نمونه جدید این اتفاق هم به یکی از همین سری برنامه‌ها برمی‌گردد که در آن ٢٠:٣٠ در برنامه‌ای علت‌های نپیوستن مردم به پیام‌رسان‌های داخلی را تحلیل کرده و مهمترین علت را هم عدم حمایت دولت و وزارت ارتباطات از این پیام‌رسان‌ها اعلام کرد. وزیر جوان هم در توییترش نوشت: «وام به پیام‌رسان‌ها؛ ارایه پهنای باند رایگان، نیم‌بهاشدن مصرف آنها برای کاربران، ارایه فضای مراکز داده رایگان به آنها که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حمایت از پیام‌رسان‌ها آمده و در بیانیه‌ای مدیران پیام‌رسان‌ها آن را تأیید کرده‌اند، یک‌جا در (برنامه خبری) ٢٠:٣٠ تکذیب شد.»
حالا احتمالا باید در انتظار تلافی ٢٠:٣٠ باشیم؛ چون دفعه قبل که وزیر ارتباطات این برنامه را نقد کرد، بلافاصله برنامه دیگری برای حمله‌ای دیگر به او ساخته شد و این جریان تا همین حالا هم ادامه داشته است. ماجرای دفعه قبل این بود که ٢٠:٣٠ گزارشی انتقادی از شبکه ملی اطلاعات را منتشر کرد که در آن به انتقاد از وزارت ارتباطات و شخص وزیر ارتباطات پرداخته و خبرنگار ٢٠:٣٠ معتقد بود که وزارت ارتباطات به اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توجهی ندارد و به همین دلیل هم این شبکه رشد و توسعه پیدا نکرده است. یکی دو ساعت بعد از پخش‌شدن این برنامه، آذری جهرمی ویدیویی از گلایه‌ یکی از جوانان فعال در حوزه تلویزیون اینترنتی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «مروری بر واقعیت‌های گلایه جوانان و آن‌چه صداوسیما در خصوص موانع رشد شبکه ملی اطلاعات به آن نمی‌پردازد. همچنان بر توسعه شبکه ملی و رفع موانع آن مصمم هستیم.»
در این ویدیو جوان کارآفرین از صداوسیما انتقاد کرده و گفته بود که به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان در زمینه زیرساخت‌های تلویزیون‌های اینترنتی فعالیت می‌کردیم که وسط کار صداوسیما ٥٠‌درصد سهام ما را خواستار شد. وزیر ارتباطات هم به شوخی از این جوان پرسید که بعد از این کار ممنوع التصویرت نکردند؟ این حرف که با تشویق و خنده حضار همراه شد، درواقع کنایه به خبری بود که حکایت از ممنوع‌التصویری آذری جهرمی داشت.
طبیعتا این ویدیو به مذاق صداوسیما و مسئولانش خوش نیامد و در بخش خبری روز بعد، گزارشی جدید با محوریت ویدیوی انتقادی وزیر ارتباطات در تلویزیون منتشر و گفته شد که برای گزارش شبکه ملی اطلاعات خواستار مصاحبه با مسئولان وزارت ارتباطات بودند که پاسخی به آنها داده نشده بود؛ بعد هم مصاحبه‌ای با همان جوان کارآفرینی که آذری جهرمی ویدیوی سخنان او را منتشر کرده بود، پخش شد که در آن ادعا کرد ویدیوی منتشرشده تقطیع شده بود و صداوسیما ٥٠‌درصد از سهام ما را نمی‌خواسته بلکه ٥٠‌درصد از برند ما را گرفته است!
آذری جهرمی هم گزارش جدید صداوسیما را بی‌پاسخ نگذاشت و در صفحه توییترش نوشت: «با این جوان کارآفرین زیرک در ٣٠: ٢٠ مصاحبه کردند، گفت فیلم تقطیع‌شده، از من ۵۰درصد سهام را نخواستند، بلکه۵۰درصد برند را خواسته‌اند. در سالنی که دوربین سیما همه مراسم را ضبط کرده، برای اثبات تقطیع نیازی به مصاحبه نیست.» آذری جهرمی با این توییت از صداوسیما خواست که به جای ادعای تقطیع، اصل مصاحبه را منتشر کند و نشان دهد که تقطیعی انجام شده یا نه؛ اما رسانه ملی به این بخش توجهی نشان نداد و تصمیم گرفت که برنامه‌ای انتقادی نسبت به بخش دیگر عملکرد وزارت ارتباطات بسازد و به این ترتیب ماجرا هنوز هم ادامه دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد