hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

مصرف آب فواید بیشماری برای سلامتی دارد که کمک به کنترل وزن، چربی سوزی، حفظ ساختار سلولی و بهبود سلامت دهان تنها مواردی از آن به حساب می آید.
 نوشیدن آب به مقدار مناسب دارای فواید زیادی برای سلامتی است و بسیاری آن را اکسیر زندگی لقب داده اند. آب تقریبا ۷۰ درصد از بدن انسان را تشکیل می دهد و روی تک تک سلول‌ها تاثیر می گذارد تا آب مورد نیاز بدن تامین شود، از بدن سم زدایی و دمای بدن حفظ شود که این اقدامات به نوبه خود به زندگی سالم کمک می کند.
هندوستان تایمز در مطلبی به برخی از فوائد مصرف آب کافی برای سلامت اشاره کرده است:
یکپارچگی ساختار سلول: برای حفظ یکپارچگی سلول‌هایی مانند مو، پوست و ناخن مصرف آب ضروری است و تا حدی به تولید کلاژن که خاصیت ضد پیری دارد کمک می کند.
حفظ دمای بدن: حفظ تعادل مایعات برای حفظ دمای بدن عامل کلیدی است. برای اینکه آنزیم ها به درستی کار کنند، مهم است که دمای بدن حفظ شود. در غیر این صورت بیشتر عملکردهای بدن ممکن است متوقف بماند.
چربی سوزی: نتایج تعدادی از مطالعات حاکی از آن است مصرف آب با کاهش چربی بدن مرتبط است زیرا مصرف آب آشامیدنی به کاهش وزن کمک می کند.
حفظ رطوبت بدن: تشنگی آخرین نشانه کمبود آب است بنابراین کاملا ضروری است که فرد به مقدار کافی آب بنوشد. کمبود آب بدن باعث افت سطح انرژی و ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود.
کمک به هضم غذا و حفظ سلامت دهان: یکی از رایج ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که چه زمانی برای نوشیدن آب مناسب است؟ قبل از غذا؟ بعد از غذا؟ در حین غذا؟ نوشیدن آب در تمام این سه مرحله به هضم بهتر غذا کمک می کند. این ماده تولید بزاق که حاوی الکترولیتها، مخاط و آنزیم است را تسهیل کرده که به هضم غذا کمک می کند و باعث حفظ سلامت دهان می شود. هضم غذا از دهان شروع می شود و با افزایش سن تولید بزاق نیز کاهش می یابد. اگر احساس می کنید دهان شما خشک است، میزان مصرف آب را افزایش دهید.
کمک به سم زدایی: مهمترین عملکرد آب سم زدایی است که به نوبه خود به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در طول روز سموم بسیاری چه از طریق محیط زیست و چه از طریق مواد غذایی در بدن جمع میشوند. سم زدایی از طریق ادرار، مدفوع و عرق اتفاق می افتد همچنین تعریق به حفظ دمای بدن کمک می کند. نوشیدن آب ناکافی ممکن است به یبوست و سنگ کلیه منجر شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد