hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| وسایل بازی ایلامی‌ها درراه استانداردسازی

ایلام| وسایل بازی ایلامی‌ها درراه استانداردسازی

نیمی از وسایل بازی خصوصی در ایلام مجوز استاندارد دریافت کردند؛ این خبری است که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شد اما نکته این موضوع نیم دیگری از وسایل بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها است که موفق به گرفتن مجوز استاندارد نشده‌اند، امری که می‌تواند مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.


مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام در این زمینه اظهار داشت: وسایل بازی از سال ۸۵ و وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها از سال ۸۷ مشمول استاندارد اجباری شده‌اند، از همان زمان استاندارد استان شروع به بحث نظارت و کنترل کیفی و ایمنی وسایل و تجهیزات بازی کرده و تاکنون ادامه دارد.

او افزود: بیشترین فعالیت‌ها در این خصوص در این دو سال انجام‌شده چراکه در سال جاری و سال گذشته بر اساس اعتباراتی که خود سازمان ملی استاندارد داشته نظارت و کنترل‌ها با جدیت دنبال شده است. او ادامه داد: بر همین اساس سه قسمت در این زمینه کنترل‌شده که شامل شهربازی‌های روباز، پارک‌های بازی محله‌ای و شهربازی‌های سرپوشیده است. همتی تصریح کرد: در خصوص شهربازی‌های روباز و شهربازی‌های سرپوشیده که تحت نظر بخش خصوصی است، همچنین پارک‌های محله‌ای و زمین‌های بازی که تحت نظارت شهرداری است، توسط استاندارد تحت نظارت و کنترل هستند. او افزود: اما طبعا مالکین و بهره‌برداران تجهیزات بازی باید خود اقدامات اولیه را در رابطه با استانداردسازی انجام دهند که ما بتوانیم فرایند بعدی را انجام دهیم. همتی عنوان کرد: امسال از ۷۹ زمین‌بازی با ۲۷۳ وسیله بازی که کنترل کردیم، متأسفانه تمام وسایل بازی غیراستاندارد و غیر ایمن بودند و این‌ها همه تحت نظر شهرداری استان بودند که هیچ‌گونه همکاری از طرف شهرداری نداشتیم. این به‌عنوان یک دغدغه برای سازمان ملی استاندارد و تمام مسئولین استان است که حتما باید پیگیری شوند و شهرداران محترم به خاطر ایمنی فرزندان به این امر سوق داده شوند. او افزود: حدود ۳۱ شهربازی روباز داشتیم که از تعداد ۵۶ وسیله، حدود ۵۰ درصد وسایل این نوع شهربازی‌ها را که مخصوص بخش خصوصی است، استانداردسازی انجام‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد