hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مسابقات قرآنی ویژه آحاد مردم استان برگزار می‌شود

مسابقات قرآنی ویژه آحاد مردم استان برگزار می‌شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان گفت: ویژه برنامه‌ها و مسابقات قرآنی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ویژه آحاد مردم بویژه ایثارگران در حال برگزاری است.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام حسین معصومی در خصوص ویژه برنامه‌های فرهنگی بنیاد خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: معاونت فرهنگی بنیاد خراسان رضوی امسال ویژه برنامه‌ها و مسابقات مختلفی را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انس با قرآن برای عموم مردم تدارک دیده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: نخستین برنامه پویش ختم قرآن با عنوان «بهار قرآن با شهدا» است، که هر فرد در ماه مبارک رمضان قرآن را به نیابت از یک شهید ختم می‌کند، و باید مشخصات خود را در سامانه «آنلاین ختم قرآن» ثبت کند.
وی به دومین برنامه قرآنی که به صورت حضوری است، اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برخی از مساجد، حسینه شهدا و مراکز فرهنگی گلزار شهدا مجوز دریافت اجرای برنامه‌ها به صورت حضوری و با با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرده‌اند، که محافل قرآنی با عنوان «گلشن وحی» در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه  قاریان برجسته در محافل قرآنی در پایان ماه مبارک رمضان تجلیل می‌شوند، خاطر نشان کرد: جلسات آموزش قرآن شامل، قرائت، تفسیر و .... ویژه آحاد مردم در کانون‌های فرهنگی شاهد، مساجد و حسینه‌ها نیز در سطح استان برگزار می‌شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی به سومین برنامه اشاره کرد و گفت: مسابقه مجازی تفسیر سوره «قدر» و «مومنین» با طراحی 23 سوال از کتاب «تفسیر نمونه» برای عموم مردم برگزار که برای پاسخگویی آنلاین به پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: برگزیدگان به قید قرعه در مرحله استانی سه میلیون ریال و در مرحله کشوری پنج میلیون ریال دریافت خواهند کرد.
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران‌ها و سختی‌های زندگی می‌تواند بهترین هم دم انسان باشد، امید است این برنامه‌ها بتواند انس با قرآن را در میان عموم مردم ایجاد کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد