hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ثبت ملی ۴ اثر در گناباد و ۲ اثر در سرخس و نیشابور

ثبت ملی ۴ اثر در گناباد و ۲ اثر در سرخس و نیشابور

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت ۴ اثر مربوط به شهرستان گناباد و ۲ اثر مربوط به شهرستان‌های نیشابور و سرخس خبر داد.
محمدصادق براتی با اعلام این خبر اظهار کرد: چهار اثر از این آثار مربوط به شهرستان گناباد است که شامل «خانه رضایی معروف به حوضخانه رضایی، خانه نجفی، خانه مهدوی و یک اثر هم مربوط به آثار گیاهی با عنوان درخت چنار کهنسال میدان کاخکل» است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از آثار ثبت شده،  یک اثر مربوط به شهرستان سرخس بخش مرزداران با عنوان پاسگاه شوراق و یک اثر هم مربوط به شهرستان نیشابور با عنوان درخت کهنسال آرچای بی بی است.
بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی گفت: آثار تاریخی و فرهنگی نمایانگر هویت جوامع بشری است و لازم است تمام استعدادهای موجود در جهت حفظ و معرفی آن آثار به کار گرفته شود.
براتی بیان کرد: در این راستا باید دانست که امروزه اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا وابسته به گردشگری و بازدید از آثار تاریخی است که می‌تواند منبع تولید ثروت برای آن مناطق باشد و بحمد الله استان خراسان رضوی غنی از این آثار بوده و باید به صورت حرفه‌ای به زائرین و گردشگران داخلی و خارجی شناسانده شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد