hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پروژه ساخت جاده اهواز – ایذه – لردگان عملیاتی می‌شود

پروژه ساخت جاده اهواز – ایذه – لردگان عملیاتی می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری حل مسائل خوزستان گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژه ساخت جاده اهواز – ایذه – لردگان عملیاتی می شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به برگزاری مشترک با مسئولان رده اول دولت برای حل مشکلات استان اظهار داشت: در روز اول سفر ابتدا در راستای مسائل انتخابات و موضوعات اجتماعی و همچنین مطالبات اقشار مختلف با معاونان امنیتی، سیاسی و منابع انسانی وزارت کشور جلساتی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در وزارت صمت دیدار کاری با معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور داشیم، افزود: در مورد ذخایر کالاهای اساسی به ویژه در زمینه کمبود مرغ مباحثی نیز مطرح شد.
استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه شرایط بازار این استان در زمینه ذخایر کالاهای اساسی به ویژه در زمینه کمبود مرغ وضعیت خوبی ندارد و میزان وجود این کالا در کشتارگاه‌ها با میزان مصرف مردم هماهنگی ندارد، بیان کرد: در این راستا توافق شد که در مرحله نخست حدود 200 تن مرغ منجمد به استان حواله و پس از آن 300 تن دیگر و در مرحله بعدی 200 تن دیگر ارسال شود همچنین قرار شد که از واردات نیز هزار تن به خوزستان تخصیص دهند که در مجموع یک هزار و 700 تن می‌شود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز جلسه‌ای برگزار شد خبر داد: در این زمینه اعتبار خوبی برای کمک به بخش‌های مختلف در نظر گرفته و برای شیوه جذب اعتبارات هماهنگی شد؛ قبل از عید نوروز نیز اعتبارات خوبی برای حقوق آبداران گرفته شد و پیگیر سایر موارد هستیم که امید است این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.
وی افزود: همچنین با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای برگزار و مصوبات سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان خوزستان نیز مرور شد؛ در این جلسه مسکن بندر امام و شیوه واگذاری زمین، موجودی انبارها در گمرکات و بنادر نیز بررسی شد.
استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به فصل برداشت و نیاز به وسایل حمل‌ و نقل برای ترخیص کالاهای موجود در گمرکات و بنادر و برای بارگیری محصولات کشاورزی، در این جلسه تبادل نظر شد همچنین در مورد دو نرخی بودن شکر صحبت و قرار شد که تا پایان ماه رمضان قیمت تک نرخی تا از سرگردانی بازار جلوگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار کرد: همچنین دیداری با وزیر راه و شهرسازی داشتم و مروری بر همه پروژه‌های بخش راه استان خوزستان انجام و همه پروژه‌ها روی نقشه بررسی و برای تسریع در اجرای پروژه‌ها تبادل نظر شد.
سلیمانی دشتکی افزود: جلسه‌ای با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و برای تأمین منابع مالی پروژه‌ها توافقاتی نیز صورت گرفت.
وی گفت: در این جلسه توافق شد که سفر مشترکی با حضور رئیس‌کل سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه برای بررسی مسائل استان انجام و عملیات اجرایی پروژه ساخت جاده اهواز – ایذه – لردگان آغاز شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین نشستی با معاون توسعه مناطق روستایی رئیس‌ جمهور برگزار شد و در این نشست حدود یک هزار و 700 میلیارد تومان برای روستاها و مناطق محروم استان و تکمیل پروژه‌های راهسازی، آب شرب، بیمارستان‌ها و سایر نیازها در نظر گرفته شد؛ همچنین قرار شد که معاون توسعه مناطق روستایی پس از ماه مبارک رمضان سفری به استان خوزستان داشته باشند تا در زمینه نحوه توزیع این اعتبارات تصمیم‌گیری شود.
بنابه گفته نماینده عالی دولت در استان خوزستان، جذب این اعتبار فرصت بسیار خوبی برای این استان است و این امر می‌تواند حرکت مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی در خوزستان باشد.
وی با بیان اینکه جلسه‌ای با وزیر نفت در زمینه ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه طرح پیشنهادی ارائه شد که امید است که این طرح نتیجه بدهد چرا که اگر نتیجه بدهد، عدد بسیار بالایی ظرف چهار سال آینده برای حل مشکلات آب شرب، فاضلاب و روان آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل و راه تخصیص داده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد