hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > کارت زرد به پروفسور

کارت زرد به پروفسور

تیم ملی ایران در آستانه حضور در جام ملت‌ها قرار دارد اما همچنان ترکش‌های اختلاف کی‌روش و برانکو تمام نمی‌شود. حالا به این جدال دردسر مشت‌های گره کرده هم اضافه شده. خبر شادی مربی تیم ملی از برد کاشیما اگر چه با تکذیب فدراسیون فوتبال و واکنش تندش درباره راوی این ماجرا همراه شد، اما حالا سرمربی پرسپولیس دست از سر این ماجرا برنمی‌دارد.

برانکو در روزهای گذشته چندبار درباره این موضوع حرف زده و به این مسئله اعتراض کرده است. البته کی‌روش هم همچنان برای روشن ماندن این آتش تلاش می‌کند. او دوشنبه در جمع اهالی رسانه باز هم با طعنه صحبت‌هایی را درباره برانکو مطرح کرد و ماجرای مشت‌های گره کرده را به داستان پرچم ژاپن پیوند زد.
در شرایطی که به‌نظر می‌رسد طرفین ماجرا قصد ندارند دست از این دشمنی بی‌حاصل بردارند بالاخره فدراسیون فوتبال دست به‌کار شد. محمدرضا ساکت -دبیرکل فدراسیون فوتبال- در نامه‌ای خطاب به باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم هشدار جدی داد:«به استحضار می‌رساند در پی برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا همانند سایر مسابقات، کادر فنی تیم ملی در ورزشگاه حضور یافته و در کنار مردم به تماشا و بررسی مسابقه و انجام وظایف فنی خود پرداخت. تا اینکه خبری سراسر کذب و دور از ‌شأن فوتبال حرفه‌ای کشور در فضای مجازی منتشر و براساس این خبر که تنها یک نفر مدعی آن بود تحلیل‌ها و خبر‌سازی‌‌های منفی علیه تیم ملی و یکی از اعضای کادر فنی آن آغاز و با وجود بیانیه‌های صریح فدراسیون و تیم ملی در چند روز اخیر و تکذیب قاطع این اتهامات مجددا سرمربی محترم آن باشگاه در مصاحبه مطبوعاتی پیش از دیدار پیکان با الفاظ و کلماتی نامناسب اقدام به نشر اکاذیب نموده و این امر ضمن ایجاد تفرقه و دودستگی در خانواده بزرگ فوتبال، موجب ضرر به اعتبار تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و تضعیف فوتبال کشورمان در شروع رویداد بزرگ بین‌المللی جام ملت‌های آسیا شده است. بدینوسیله ضمن هشدار برای پرهیز از گرفتار شدن در جریان‌سازی‌‌های مشکوک که اقتدار فوتبال ملی را در جام ملت‌ها هدف قرار داده است لازم می‌دانیم تذکرات جدی را به مسئولان و وابستگان و رسانه‌های مرتبط با آن باشگاه ابلاغ فرمایند. بدیهی است این فدراسیون تمام فعالیت‌ها و مطالب را رصد و اقدامات لازم قانونی را برای جلوگیری از هدفگیری برای برهم زدن تمرکز تیم ملی را از طریق مبادی مرتبط انجام خواهد داد».
   واکنش برانکو به نامه فدراسیون فوتبال
با وجود نامه فدراسیون فوتبال که البته تهدید تندی به باشگاه پرسپولیس و خطاب به برانکو بوده است، سرمربی سرخپوشان از این نامه بسیار عصبانی است. شنیده‌ها حاکی از این است که برانکو به مسئولان باشگاه گفته که سرمربی تیم ملی دائما علیه او صحبت می‌کند و او را مقصر تمام ناکامی‌های تیم ملی می‌داند اما یک‌بار هم مسئولان فدراسیون فوتبال به او تذکر نداده‌اند و برای او عجیب است که چرا باید او را تهدید به سکوت کنند. او دیروز در حاشیه تمرین پرسپولیس هم در این‌باره حرف زد. برانکو درباره اینکه فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس خواستار این شده که او مصاحبه‌ای علیه کارلوس کی‌روش انجام ندهد، گفت:«آیا در این نامه اسمی از من آورده‌اند؟ در نامه عنوان شده است مربی پرسپولیس که باقری، آنالیزورو مارکو هم می‌توانند مورد خطاب باشند. از بقیه ماجرا دیگر خبر ندارم. مگر من مقصر خوشحالی مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی کاشیما هستم؟». وی در پاسخ به این سؤال که در نامه فدراسیون خیلی واضح آمده است سرمربی پرسپولیس حق اظهارنظر در مورد کی‌روش را ندارد، خاطرنشان کرد:«کی روش را رها کنید، او برای من مهم نیست. راجع‌به بازی با ماشین‌سازی صحبت کنید».
   باشگاه پرسپولیس: تذکر شامل حال کی‌روش هم می‌شود؟
پندار خمارلو- مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس- هم به این نامه معترض است. او می‌گوید:«بحث خوشحالی کردن مربی تیم ملی پس از نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا از سوی یک فرد معمولی و عادی منتشر نشده است بلکه فردی که میهمان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا بود این مسئله را مطرح کرد. در این نامه عنوان شده که برانکو در نشست خبری قبل از بازی با پیکان صحبت‌های تفرقه‌اندازانه‌ای مطرح کرده است اما او عنوان کرد که چهره خوبی ندارد وقتی تیم باشگاهی یک کشور در فینال آسیا نتیجه نمی‌گیرد و مربی تیم ملی آن کشور خوشحالی می‌کند. یک سؤال هم از مسئولان فدراسیون فوتبال داریم و آن این است که آیا تذکراتی که به برانکو داده شده به کی‌روش هم داده می‌شود؟».

 تشکیل پرونده برای  برانکو و کی‌روش  در کمیته اخلاق
فدراسیون فوتبال بالاخره به دعوای کی‌روش و برانکو ورود کرد. نامه فدراسیون به سرخ‌ها گام اول مدیریت این جدال به ظاهر تمام‌نشدنی است. روز گذشته کمیته اخلاق هم خبر داد که دست از بی‌تفاوتی به این ماجرا برداشته است. مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این‌باره گفت: «در حال رصد رفتارهای کی‌روش و برانکو هستیم. پرونده آنها را در کمیته اخلاق تشکیل داده‌ایم، اما اقدام خاصی مبنی بر احضار آنها نکرده‌ایم. می‌خواهیم ببینیم تا کجا می‌خواهند پیش بروند و سپس اقدام کنیم.» وی در مورد اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند که فدراسیون یا کمیته اخلاق نمی‌تواند به اظهارات کی‌روش ورود کند، گفت: «چنین چیزی نیست و برای هر دونفر پرونده تشکیل داده‌ایم.» 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد