hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > نگرانی از افزایش تعداد فوتی‌های کرونا در برخی استان‌ها

نگرانی از افزایش تعداد فوتی‌های کرونا در برخی استان‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی در برخی ‌استان‌ها ابراز نگرانی کرد.

سیماسادات لاری در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور با همان حساسیت بالا رعایت کنند تا واکسیناسیون به درصد قابل توجهی برسد، اظهار کرد: با تزریق واکسن، کشندگی بیماری کاهش خواهد یافت اما قدرت سرایت که همان میزان ابتلاء به بیماری را به دنبال دارد تغییری نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت بر فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در درجه اول و قرار دادن صحیح ماسک بر روی صورت در وهله دوم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به شدت افزایش یافته است و تعداد فوتی‌های ما در برخی استان‌ها نگران‌کننده است. مشاغل غیر ضروری هم بسته بمانند بنابراین مردم رعایت‌های خود را افزایش دهند تا از این شرایط نیز عبور کنیم.

مردم مراقب اجتماعات خانوادگی خود باشند

لاری به ویروس جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و افزود: این ویروس اکنون در کشور گسترش پیدا کرده است و قدرت سرایت به شدت بالایی دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که با ارائه بخش جدید واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۵۰ درصد باقی مانده از کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص واکسیناسیون خواهند شد و از سوی وزیر بهداشت تاکید بر سرعت در انجام این واکسیناسیون است، جهت نظارت بر عملکرد واکسیناسیون ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی بابل سفر کردیم.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: استفاده از این مراکز جامع وسرپایی درمان کرونا موجب شده است ظرفیت بستری برای بیماران بدحال کرونایی ذخیره شود و بیمارانی که شرایط بهتری داشته‌اند به صورت سرپایی ویزیت شده و داروهای خود را دریافت کنند و تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند.

دانشجویان حاضر در مراکز درمانی در اولویت‌های بعدی واکسیناسیون

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص شرایط کنونی کشور در پیک چهارم کرونا، گفت: در استان مازندران و به تبع آن شهرستان بابل، مشکل اساسی نزدیکی زمان دو پیک سوم و چهارم بود که فاصله کوتاه این دو موج، فرصتی به مدیریت بیماری نداد، اما به لطف خدا اکنون شرایط تحت کنترل است. مردم به خوبی طی یک ماه گذشته این نکته را لمس کردند که زمانی که عادی انگاری در کشور صورت می‌گیرد، سرعت ابتلاء به ویروس کرونا چندین برابر می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد