hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، ظرفیتی ارزشمند برای اکوسیستم استارتاپی خراسان

مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، ظرفیتی ارزشمند برای اکوسیستم استارتاپی خراسان

مدیران پارک علم‌وفناوری خراسان رضوی از «مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک» بازدید کردند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در این بازدید رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان رضوی بر همکاری‌های مشترک میان این پارک و مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک تاکید کرد و بیان کرد: پارک علم و فناوری خراسان در حوزه های فناوری و نوآوری در استان، توانسته شبکه معظمی از استارتاپها، شرکتها و تیمها ایجاد کند و در عمل تبدیل به یک کنشگر فعال و اصلی در حوزه نوآوری استان شده است. 

رضا قنبری با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری  برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان همواره نقش مادر را داشته، اظهار کرد:   با راه اندازی مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک می توانیم در مرحله‌ی اول شبکه‌های مان را به یکدیگر وصل کنیم‌ تا پروتکلی داشته باشیم که موجب رونق فعالیت کسب و کار و گسترشِ سطح اکوسیستم هردو مجموعه شود.

رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان رضوی بیان کرد: از آنجت که مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک متعلق به بخش خصوصی است، به آینده کاری آن بسیار امیدوارتر از مجموعه های مشابه هستم که رفتارِ دولتی دارند. از محاسن شرکت های خصوصی از نظرِ من این است که مطمئنم بهینه کار می کند و به دنبالِ منفعت خود است.

 وی بیان کرد: دانشگاه فردوسی یک مرکز رشد تخصصی علوم انسانی دارد و ما به واسطه آن یک شبکه‌ی نوآوری را بین دانشگاه های استان داریم که  باید به کمک «مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک» و دیگر کنش‌گرانی که به اکوسیستم استان اضافه می شوند، این شبکه را گسترش دهیم.

وی از مرکز رشدِ فرهنگی و زیارت و پردیس ICT استان هم به عنوان بخشهای دیگر این اکوسیستم برای به اشتراک گذاشتن ظرفیتها با نیتک یادکرد و گفت: این دو مرکز نزدیک به 18 سال است که در پارک مستقر شده و شرکت های بزرگی نظیرِ مسیریابِ نشان، بادصبا و... از دل آن بیرون آمده اند.

قنبری تاکید کرد: پارک علمی فناوری استان توانسته بسیاری از روابط را در دستگاهِ حاکمیتی برقرار کند. که باید برای اشتراک‌گذاری این ارتباطات با یکدیگر برنامه‌ی مدونی داشته باشیم.  

در ادامه این بازدید مدیران مرکز نواوری محتوای دیجیتال نیتک و مدیران پارک علم و فناوری راههای همکاری مشترک بر اساس ظرفیتها و توانمندیهای موجود را بررسی کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد