hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصناف دیگر توان جریمه دادن بابت کرونا را ندارند

اصناف دیگر توان جریمه دادن بابت کرونا را ندارند

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اگرچه در شرایط قرمز کرونایی، مشاغل گروه یک باز هستند، اما به دلیل بسته بودن اصناف زیرمجموعه در گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴، این وضعیت بر میزان فروش مشاغل گروه یک نیز تاثیر گذاشته است.
رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نگرانی اصناف مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ از ادامه تعطیلی ها با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه در دوران پیک کرونا و در تصمیمات مختلف ستاد مقابله با کرونا اصناف با توجه به اینکه در دید و ویترین شهری هستند، برای هشدار و اعلام خطر به مردم تعطیل می شوند و به نوعی آنها بابت پیک های کرونا جریمه می شوند.
وی با بیان اینکه برخی معتقدند که مشاغل گروه یک در تمام شرایط باز هستند و از این تعطیلی ها آسیب ندیده اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجیره ارتباط اصناف به یکدیگر مرتبط است، با تعطیلی مشاغل سه گروه دیگر حتی چرخه اقتصادی و فروش مشاغل گروه یک نیز دچار اشکال شده است.
رئیس اتاق اصناف اصفهان توضیح داد: اگرچه در شرایط قرمز کرونایی، مشاغل گروه یک باز هستند، اما به دلیل بسته بودن اصناف زیرمجموعه در گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴، این وضعیت  بر میزان فروش مشاغل گروه یک نیز تاثیر گذاشته است.
وی تاکید کرد: آسیب و خسارت ناشی از کرونا به حوزه اصناف بسیار بالا است، اما در مجموع مشاغلی که در گروه ۳ و ۴ قرار دارند، بیشترین آسیب و سپس گروه شغلی ۲ و در نهایت گروه شغلی یک از کرونا و تداوم آن خسارت بالایی دیده اند.
جهانگیری با بیان اینکه با موج چهارم کرونا، در اصل کسبه اصفهان و کشور ماه نخست امسال را همانند سال گذشته از دست دادند، گفت: متاسفانه هنوز نه در استان اصفهان و نه مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی آماری کشور، رقم خسارت اصناف از کرونا را ارائه نکرده اند.
وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی و گردشگری اصفهان از کرونا آسیب بالایی دیده اند که بر روی دیگر مشاغل اثرگذار بوده است، اظهار کرد: اگرچه پیش بینی وضعیت حاد و پیک چهارم کرونا شده بود، اما در نهایت برای نجات صنعت گردشگری، سفرها و فعالیت تورهای گردشگری در نوروز آزاد شد، در حالیکه صنعت گردشگری تنها با سفر ۱۰۰ درصدی و پر شدن سقف کامل هتل ها نجات می یافت، اما در ایام نوروز تنها ۳۰ درصد ظرفیت هتل های اصفهان پر بود و متاسفانه با این مدل تصمیم گیری نه تنها صنعت گردشگری را نجات ندادیم، بلکه پیک چهارم کرونا شکل گرفت.
رئیس اتاق اصناف اصفهان از دولت و ستاد مقابله با کرونا خواست تا چاره ای برای مشاغل گروه ۳ و ۴ بیندیشند، چرا که در بررسی ها میزان دخل و تصرف اصناف در تشدید و انتقال کرونا تنها ۱۰ درصد است.
وی گفت: به استاندار اصفهان نیز پیشنهاد داده ام که اگر قرار است موج جدید کرونا شکل بگیرد، به جای تعطیلی اصناف برای مقابله با انتقال ویروس، از تردد و سفرها بین شهرهای قرمز و نارنجی جلوگیری کند.
جهانگیری تاکید کرد: اگرچه اصناف همچنان تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را اجرا می کنند، اما نباید با بستن مغازه ها به آنها آسیب برسانیم، چراکه امروز اصناف توان تعطیلی های مکرر و دادن جریمه بابت تشدید کرونا را ندارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد