hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| تخت فولاد می‌تواند یک مرکز گردشگری مهم کشور باشد

اصفهان| تخت فولاد می‌تواند یک مرکز گردشگری مهم کشور باشد

شهردار اصفهان گفت: تخت فولاد می‌تواند یک مرکز گردشگری مهم کشور در حوزه گردشگری مذهبی و تاریخی باشد زیرا از بزرگ‌ترین نمايندگان هر علم و هنری در مجموعه تخت فولاد آرمیده‌اند.


 قدرت الله نوروزی در آیین افتتاح اولین نمایشگاه تاریخ محلی ایران با موضوع معرفی تخت فولاد اصفهان در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: بسیاری از مردم، اصفهان را با میراث به‌جای مانده همچون میدان امام (ره)، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی‌قاپو، چهل‌ستون، پل‌های تاریخی مثل پل خواجو و سی‌وسه‌پل می‌شناسند، البته این میراث بسیار با اهمیت است به‌طوری‌که در هیچ کجای دنیا، میدانی مانند میدان امام (ره) وجود ندارد، اما مراکزی مانند تخت فولاد اصفهان نیز در اصفهان وجود دارد که دارای ویژگی‌های فرهنگی، عرفانی، معنوی و هنری زیادی است و ارزش میراثی و گردشگری دارد.

شهردار اصفهان تخت فولاد را دارای نقشي هدايتگر و آگاهی‌بخش دانست و افزود: تخت فولاد مدفن 850 فقیه و مجتهد و 120 هنرمند است که در آن آرمیده‌اند. تخت فولاد تنها آرامگاه مردان هنرمند و علمای دين نيست بلکه زنانی بزرگ مانند بانو امین و بی‌بی مريم بختیاری در آن آرمیده‌اند که این زنان به بزرگی و عظمت اين مجموعه اضافه کرده‌اند.

او با بیان اينکه تخت فولاد جایی است که انسان در آن معنای زندگی را می يابد، گفت: سال‌ها از وجود این آرامستان می‌گذرد و یکی از جاهایی است که دانشجويان هنر برای درک هنر ايران به این مکان می‌آیند و طراحی‌های آن را بررسی می‌کنند و همین موضوعات است که تفاوت آن را با آرامستان های دیگر متفاوت می‌کند.

نوروزی اضافه کرد: تخت فولاد، اصفهان را شهری هنری و انسان‌دوست معرفی می‌کند و لازم است این مجموعه به‌عنوان یکی از مراکز توريست کشور در حوزه مذهبی، تاریخی و هنری موردتوجه قرار گیرد.

او تخت فولاد را به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی که باید رونق پیدا کند مورد تأکید قرارداد و افزود: لازم است فرودگاه و راه‌آهن اصفهان تقویت شود تا مسافرانی که از مسیر اصفهان به‌قصد زيارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) می‌گذرند، از تخت فولاد نیز ديدن کنند.

این نمایشگاه تا ١٤ آذر ٩٧ از ساعت ٨ الى ١٦ در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برپا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد