hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آب ذخیره شده پشت سدهای استان کرمانشاه ۱۰ درصد کاهش یافت

آب ذخیره شده پشت سدهای استان کرمانشاه ۱۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: میزان آب ذخیره شده پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.
بهرام درویشی اظهار داشت: میزان آب ذخیره شده کنونی در پشت سدهای استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بین 8 تا 10 درصد کاهش یافته است و کاهش 30 درصدی بارش‌ها سبب کمتر شدن ورودی آب رودخانه‌ها به سدهای استان کرمانشاه شده است.
وی عنوان کرد: میزان ذخیره آب در مخازن سدها نسبت به سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد اما با تدابیری که همکاران در حوزه مربوطه داشته‌اند خوشبختانه حجم قابل ملاحظه‌ای آب ذخیره شده است و جای نگرانی وجود ندارد.
درویشی گفت: البته امسال دچار خشکسالی شدید هستیم و کاهش بارندگی اثرات خود را در ورودی مخازن سدها داشته و به طور قطع بر منابع آب زیرزمینی، رودخانه‌ها و آب‌های سطحی نیز تأثیر گذار بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: در برخی از رودخانه‌ها بیش از 90 درصد کاهش رواناب نسبت به سال گذشته مشاهده شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف مربوط به بخش کشاورزی است گفت: باید تمام بخش‌ها در زمینه مصرف مراقبت لازم را داشته باشند که دچار بحران جدی نشویم و امسال کشت‌های پرآب‌‌بر به طور قطع ممنوع است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد