hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > موارد بستری کرونا در کرمان ظرف ۲۰ روز ۵ برابر شده است

موارد بستری کرونا در کرمان ظرف ۲۰ روز ۵ برابر شده است

 کارشناس ستاد مقابله با کرونای کرمان در خصوص افزایش ۵ برابری تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا ظرف ۲۰ روز در کرمان هشدار داد و گفت: ۸۰ درصد این موارد مبتلا به کرونای انگلیسی هستند.

سعید صحبتی  اظهار کرد: اکثر شهرهای استان کرمان قرمز و تعدادی نارنجی هستند و دیگر شهر آبی در استان نداریم.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کرمان به شدت افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که حدود ۲۰ روز پیش کل تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های سراسر استان بستری بودند به ۱۰۰ نفر نمی‌رسید و حدود ۸۰ نفر بود اما اکنون حدود ۵۰۰ بیمار بستری داریم.

صحبتی ادامه داد: در مدت ۲۰ روز ۵ برابر افزایش تعداد بیماران بستری داریم که اصلاً قابل مقایسه با موج‌های قبلی بیماری نیست. در موج‌های دوم و سوم اصلاً شیب صعودی استان به این اندازه نبود و این شرایط ناشی از گردش ویروس جدید جهش یافته است که به سرعت و به شدت تعداد بیماران سرپایی، بستری و آمار مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

کارشناس ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: در حالی ۲۰ روز پیش تعداد موارد کرونای انگلیسی در کرمان حداکثر ۲۰ نفر بود که امروزه سوال اصلی این است که آیا اصلاً غیر از کرونای انگلیسی مدل دیگری از کرونا در استان داریم؟ بالای ۸۰ درصد موارد شناسایی شده مربوط به کرونای انگلیسی است و سوش غالب در گردش شده و به همین علت است که اینقدر درگیر وضعیت شدید بیماری هستیم.

وی گفت: هنوز کرونای برزیلی و آفریقای جنوبی هنوز در کرمان شناسایی نشده است اما نباید از آنها غافل باشیم چرا که ویروس مرز نمی‌شناسد و به راحتی می‌تواند به هر منطقه‌ای وارد شود. همانگونه که کرونای انگلیسی وارد شد احتمال اینکه این ویروس‌ها در گردش باشند اما هنوز شناسایی نشده باشند، وجود دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد