hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه عطش ناشی از روزه را برطرف کنیم؟

چگونه عطش ناشی از روزه را برطرف کنیم؟

متخصص طب سنتی از توصیه‌های طب سنتی برای رفع عطش در ماه مبارک رمضان می‌گوید.
 محمد عسکر فراشاه، متخصص طب سنتی گفت: در ماه رمضان در طول ساعات وز به منظور کاهش عطش می‌توان از راهکار‌هایی مانند بوییدن سیب گلاب، خیار، لیمو، اسپری کردن گلاب خنک در فضای اتاق، شستشوی سر و گردن و سینه با آب خنک و خواب روزانه حدود یک ساعت استفاده کرد.
او افزود: توقف کمتر در آفتاب، کاهش فعالیت‌های جسمانی، استفاده کمتر از رنگ‌های تیره به عنوان پوشش، مالیدن روغن بادام یا بنفشه به بدن، شکم گونه‌ها و پیشانی و استراحت در جای تاریک با هوای خنک نیز در کاهش عطش و حرارت بدن موثر است.
متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین باید از نوشیدن مایعات خیلی سرد و به اصطلاح تگری برای باز نمودن روزه پرهیز کرد، زیرا نوشیدن مایعات خیلی سرد به هنگام تشنگی نه تنها عطش را برطرف نمی‌کند بلکه سبب تعرق بیشتر بدن می‌شود.
متخصص طب سنتی بیان کرد: بهترین گزینه برای افطار، خرما با یک نوشیدنی گرم است که علاوه بر افزایش سریع قند خون و رفع ضعف ناشی از آن، اشتها را اصلاح کرده و موجب پرهیز از پرخوری می‌شود، کشمش، انجیر و عسل نیز می‌تواند جایگزین خرما شود.
عسکر فراشاه اظهار داشت: همچنین نوشیدن آب زیاد در وعده سحر به امید جلوگیری از تشنگی در طول روز اشتباه بوده، زیرا باعث رقیق شدن اسید معده، نفخ و اختلال در هضم درطول روزه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد