hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دریافت واکسن کرونا نیاز به مراجعه به مراکز بهداشت و ثبت‌نام در سامانه سیب ندارد

دریافت واکسن کرونا نیاز به مراجعه به مراکز بهداشت و ثبت‌نام در سامانه سیب ندارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت واکسن کرونا نیاز به مراجعه به مراکز بهداشت و ثبت‌نام در سامانه سیب ندارد، اما اگر فردی دچار بیماری خاص یا تحت درمان‌های خاصی است و تاکنون برای تشکیل پرونده بهداشتی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده باید به این مراکز مراجعه کند.
از روز گذشته پیامی مبنی براینکه «لطفا تمامی سالمندان (افراد بالای شصت سال) و بیماران خاص و بیماران قلبی و... جهت ثبت نام واکسن کرونا و همچنین اخذ نام کاربری و کلمه عبور سامانه سیب ، به مراکز بهداشتی محله خود مراجعه کنند.»، به همراه لینک سامانه سیب در فضای مجازی منتشر شده است. این موضوع درحالی است که سامانه سیب یک سامانه یکپارچه کشوری و فقط برای مراقبان سلامت و پزشکان  است و از جانب مسئولین بهداشت و درمان نیز خبری در راستای ثبت‌نام واکسن کرونا و مراجعه به مراکز بهداشت منتشر نشده است.
حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص بیان کرد: سامانه سیب مربوط به سامانه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران است. ما اطلاعات تمام افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در سامانه سینا داریم. اگر فردی دچار بیماری خاص یا تحت درمان‌های خاصی است و تاکنون برای تشکیل پرونده بهداشتی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده باید به این مراکز مراجعه کنند در غیر اینصورت لازم نیست اقدام خاصی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: اطلاعات مابقی افراد در سامانه سینا وجود دارد و در صورتی که وزارت بهداشت برای واکسیناسیون  افراد تصمیم‌گیری‌ و اعلام کند که طبق سند ملی واکسیناسیون کرونا ورود پیدا کنیم به واکسیناسیون گروه‌های سنی خاص، بیماری‌های خاص یا هر گروه دیگری که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند، قطع به یقین افراد را از سامانه سینا فراخوان می‌کنیم و با آن‌ها تماس میگیریم. 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این سامانه و لینک معرفی شده ارتباطی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ندارد. در ضمن روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این مطالب را اساسا تکذیب کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد