hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شفاف‌سازی وزیر جوان با توفان توییتری

شفاف‌سازی وزیر جوان با توفان توییتری

جوان‌ترین وزیر کابینه حسن روحانی دور از انتظار ظاهر شده است؛ زمانی که نام آذری جهرمی به‌عنوان وزیر ‏پیشنهادی وزارت ارتباطات مطرح شد، بحث‌های فراوانی حول محور سابقه کاری و شخصیتی او مطرح شد، اما رئیس جمهوری ‏از منتقدانش خواست تا صبر پیشه کنند و گفت که به آذری جهرمی به‌عنوان وزیری که به نسل جدید انقلاب تعلق دارد، اعتماد ‏دارد

جوان‌ترین وزیر کابینه حسن روحانی دور از انتظار ظاهر شده است؛ زمانی که نام آذری جهرمی به‌عنوان وزیر ‏پیشنهادی وزارت ارتباطات مطرح شد، بحث‌های فراوانی حول محور سابقه کاری و شخصیتی او مطرح شد، اما رئیس جمهوری ‏از منتقدانش خواست تا صبر پیشه کنند و گفت که به آذری جهرمی به‌عنوان وزیری که به نسل جدید انقلاب تعلق دارد، اعتماد ‏دارد. این گونه هم شد و آذری جهرمی خیلی سریع توانست در میان مردم و اصحاب رسانه خودش را به‌عنوان نماینده نسل جوان ‏مطرح کند. چهره آرام، زبان نرم و شخصیت ملایم از او وزیری ساخته که محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. راه ارتباط‌گیری او با مخاطبان هم اتفاقا با تخصص و حوزه کاری‌اش مرتبط است؛  فضای مجازی. توییت زنی آقای وزیر در طی ماه‌های ‏اخیر هم جنبه کاری داشته،‌ هم انتقادی و هم افشاگرانه. توییت‌های همین چند روز اخیر آذری جهرمی آیینه‌ای از فعالیت‌های ‏مجازی او است.‏
واکنش دشمن شرمنده کن
چند روز پیش به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) تصویری از آذری جهرمی منتشر شد که او را در لباس خادمان حرم رضوی ‏نشان می‌داد. وزیر ارتباطات با انتشار این تصاویر مشرف شدنش به‌عنوان خادم افتخاری حرم را اعلام کرد. رحیم پور ازغدی ‏که چهره‌ای شناخته شده در حمله به دولت است، در اقدامی که حتی تعجب اصولگراها را هم به دنبال داشت در صفحه‌اش ‏نوشت: «به عنوان خادم واقعی به جای گردگیر به دست گرفتن برو توالت‌های حرم را بشور.» آذری جهرمی هم دیروز به این ‏نوشته واکنش نشان داد، اما واکنشی کاملا متفاوت از ادبیات رحیم پور ازغدی. او نوشت: «یک نفر در صفحه‌اش نوشته به جای ‏گردگیر به دست گرفتن برو توالت‌های حرم را بشور. صد البته هر خدمتی به زوار علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و ‏الثناء فخر خادمان حرم است. از توصیه او تشکر می‌کنم‎.»
در مدح دولت الکترونیک
وزیر ارتباطات از همان زمان قبول مسئولیتش بیشترین تمرکز خود را به موضوع دولت الکترونیک و مواهب این کار ‏اختصاص داده است. آذری جهرمی در توییت آخر خود در مورد این موضوع نوشته:«خدمات دولت به مردم با دولت ‏الکترونیک ساده‌تر و رایگان خواهد بود.» او اتصال سهمیه سوخت به کارت بانکی و فرآیند یا راهنمای آن را این گونه آورده ‏است: «وارد کردن شماره تلفن همراه، شناسایی با ارسال کد به صورت پیامک، ورود کد ملی و تاریخ تولد، تأیید اطلاعات فردی، ‏بارکد خودرو، انتخاب کارت بانکی، تأیید و مرحله نهایی که مربوط به تبدیل خدمات سهمیه سوخت به کارت بانکی است‎.»
مشکل گوشی‌های توقیف‌شده‎ ‎
‎ ‎خیلی از توییت‌های آذری جهرمی نه فقط جالب بلکه جریان ساز بوده‌اند. مثلا توییتی که در مورد شرکت‌های وارد‌کننده ‏موبایل نوشت و جنجالی به بزرگی دستگیری بعضی از مفسدان اقتصادی به راه انداخت و قوه قضائیه را بیشتر از گذشته در ‏مورد بازار تلفن همراه حساس کرد. یکی از آخرین توییت‌های آذری جهرمی نشان می‌دهد که با خوابیدن سر و صداها، از ‏دغدغه او چیزی کم نشده است. او در واکنش به نوسانات قیمت در بازار موبایل در توییتر نوشت: «متاسفانه نه مشکل واردات ‏گوشی حل شده و نه گوشی‌های موجود در گمرک ترخیص شده است. به‌رغم پایین آمدن قیمت ارز، هنوز قیمت گوشی متناسب ‏نشده است. انصافا بنده تمام تلاش و پیگیری را کرده‌ام. حل مشکل در دست دستگاه‌هایی که اختیار آنها در دست وزارت ارتباطات ‏نیست. در مکاتبه‌ای از ریاست محترم جمهور درخواست صدور دستور ویژه‌ای برای حل موضوع کرده‌ام.» این توییت هم با ‏واکنش‌های مختلفی روبه‌رو بوده و از همان دیروز تلاش رسانه‌ها برای خبر گرفتن از سایر مسئولان درباره تلفن‌های همراه ‏شروع شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد