hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جلوگیری از تشنگی و خشکی گلو با مصرف سبزیجات

جلوگیری از تشنگی و خشکی گلو با مصرف سبزیجات

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، از تشنگی و خشکی گلو در طول روز جلوگیری می کنند.
نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.
وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا بیان کرد: مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.
علیزاده ضمن توصیه به مصرف مقدار مناسبی از سبزی های مختلف (سبزی خوردن و سالاد)، افزود: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی و خشکی گلو که می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کند، جلوگیری می کنند.
وی با بیان این که کم آب شدن بدن و خشکی گلو می تواند زمینه را برای ابتلا به کووید ۱۹ فراهم کند، گفت: در وعده سحر سبزی هایی که آب بیشتری دارند مانند کاهو، خیار و گوجه فرنگی باعث جلوگیری از تشنگی و کم آبی بدن در طول روز می شود.
علیزاده ادامه داد: نوشیدنی های خیلی شیرین مثل نوشابه های گازدار، شربت ها و چای خیلی شیرین و چای پررنگ هم موجب تشنگی، خشکی دهان و گلو در طول روز می شوند و توصیه می شود در وعده سحر مصرف نشوند.
وی عنوان داشت: غذاهای پرپروتئین مثل انواع کباب، جوجه کباب، ماهی و غذاهای خشک و پرروغن مثل کتلت و کوکو، سوسیس و کالباس، پیتزا، کله پاچه و همچنین غذاهای چرب و سرخ شده و پر ادویه موجب احساس تشنگی و خشکی دهان در طول روز می شوند و در شرایط فعلی که با شیوع بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم بهتر است در وعده سحر مصرف نشوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد