hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ازدواج ناگهانی خمینی جوان

ازدواج ناگهانی خمینی جوان

«سیداحمد خمینی» جدا از رابطه نسَبی مستقیمش با بنیانگذار جمهوری اسلامی، یکی از سلبریتی‌های سیاسی-مذهبی اینستاگرام است که صفحه عمومی‌اش بیش از نیم‌میلیون دنبال‌کننده دارد.

«سیداحمد خمینی» جدا از رابطه نسَبی مستقیمش با بنیانگذار جمهوری اسلامی، یکی از سلبریتی‌های سیاسی-مذهبی اینستاگرام است که صفحه عمومی‌اش بیش از نیم‌میلیون دنبال‌کننده دارد. حضور و فعالیت مداوم او در فضای مجازی و عکس‌هایی که از زندگی خصوصی خانواده امام منتشر می‌کرد، به‌علاوه حضور در کنار شخصیت‌ها و چهره‌های مشهور رسانه‌ای و اظهارنظرهای گاه‌به‌گاهش درباره مسائل سیاسی و ورزشی ‌باعث شد که «خمینی جوان» زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار بگیرد. سیداحمد خمینی بعد از معمم‌شدن -احتمالا به دلیل ادامه تحصیل در علوم دینی و حوزوی- فعالیت‌هایش را در فضای مجازی بشدت کاهش داد و هم‌اکنون آخرین تصویرش در اینستاگرام مربوط به حضور در راهپیمایی اربعین در یک ماه پیش است؛ اما در همین مدت طولانی کم‌خبری، خبر ازدواج او منتشر شد و دوباره نام احمد را نقل سایت‌ها و کانال‌های خبری کرد.
اصل ماجرا چه بود؟
احمد خمینی ۲۰ ساله (متولد ٤ خرداد ٧٧٣١) در شب ولادت حضرت رسول‌اکرم(ص) با نتیجه آیت‌الله العظمی گلپایگانی که در برخی خبرها به اشتباه نتیجه آیت‌الله صافی گلپایگانی نوشته شده بود، عقد کرد تا وصلت سیاسی-مذهبی دیگری بین خاندان امام و زعمای حوزه رقم بخورد. این نوع ازدواج‌ها سابقه بسیاری در بین پسران خاندان امام دارد؛ همان‌طور که شهید مصطفی خمینی، پسر ارشد امام، با دختر مرتضی حائری یزدی، فرزند آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، ازدواج کرد و مرحوم سیداحمد خمینی نیز با فاطمه طباطبایی دختر آیت‌الله طباطبایی وصلت کرد. آیت‌الله سیدحسن خمینی، پدر احمد خمینیِ جوان، نیز با خانواده آیت‌الله موسوی‌ بجنوردی وصلت کرده و عمویش سیدیاسر خمینی نیز پیوند خانوادگی با خاندان بزرگ صدر را محکم‌تر کرد. خبر ازدواج و سپس مهاجرت به نجف سیدعلی خمینی با نوه آیت‌الله سیستانی نیز مدت‌ها قبل در خبرها به گوش رسید. حالا خمینی جوان و محبوب در فضای مجازی در اتفاقی غیرمنتظره با خاندان گلپایگانی وصلت کرده است. غیرمنتظره از آن جهت که می‌گویند شاید در مراسم عقدکنان ساده او، فقط فامیل‌های درجه یک و بسیار نزدیک؛ یعنی عمو و خاله و دایی‌های داماد حضور داشته‌اند. کل داستان خواستگاری و عقد کمتر از چهل روز طول کشیده و شاید به همین دلیل بسیاری از فامیل‌های دیگر، همچون اشراقی‌ها، در این مراسم کوچک و خودمانی حاضر نبوده‌اند. به سبک مراسم در شهر قم، کل خواستگاری و عقدکنان به روشی سنتی و در مجلسی با اکثریت زنانه برگزار شده است و هنوز تاریخی برای مراسم عروسی مشخص نشده است. خبرهای تأیید نشده می‌گویند آیت‌الله موسوی‌بجنوردی عاقد این عروس و داماد جوان بوده است.
عروس تازه خاندان خمینی کیست؟
«فاطمه دانش‌پژوه» نتیجه آیت‌الله‌العظمی سید محمدرضا موسوی گلپایگانی است؛ یکی از بزرگترین مراجع تقلید پس از آیت‌الله بروجردی که بسیاری تصویر او را با نمازخواندن بر پیکر امام خمینی(ره) به یاد دارند. دانش‌پژوه در پیج شخصی‌ اینستاگرامش خودش را نویسنده، شاعر و عکاس معرفی کرده است. حقوق می‌خواند و نزدیک به ۱۵۰۰ فالوور دارد و البته مدت کوتاهی است که توسط پیج اصلی و پیج خصوصی احمد خمینی دنبال می‌شود. بیش از این احتمالا از نوعروس خانواده خمینی بیشتر خواهیم شنید.

عروس هنرمند
 از فاطمه دانش‌پژوه عکس‌های انگشت‌شماری در فضای مجازی وجود دارد. عروس جوان همسن و‌سال احمد خمینی است و به انتخاب دفتر شعر موسسه مشهور «شهرستان ادب» جزو برگزیدگان شعر آفتابگردان و درواقع از آینده‌داران قمی شعر است. نمونه‌ای از یک غزل قدیمی او را بخوانید تا به گوشه‌ای از هنرهای این چهره تازه آشنا شوید:
شروع قصه ما عاشقانه خوبي‌ست
غزل براي تو گفتن نشانه خوبي‌ست
نگاه كن كه چه در چشم‌هاى من رفته؟
نگاه كردي و گفتي بهانه خوبي‌ست
در اين بهار جديدي كه پيش رو داريم
چقدر سيب لبت نوبرانه خوبي‌ست
سكوت كردي و آواز عشق سر دادي
سكوت كن كه نگاهت ترانه خوبي‌ست
مرا اسير خودت كن كه اين دل سنگت
براي زخم پرم آشيانه خوبي‌ست

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد