hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حل مشکل تنش آبی روستاهای خراسان شمالی ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

حل مشکل تنش آبی روستاهای خراسان شمالی ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای حل مشکل تنش آبی حدود ۳۰۰ روستای خراسان شمالی ۹۷۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
غلامحسین ساقی  اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز تولید کنندگان خراسان شمالی یکی از اهداف اساسی ماست. یکی از تولیدات مهم استان خراسان شمالی تولیدات دامی است که برای تامین آب مورد نیاز این تولیدات اهتمام جدی داریم.
وی افزود: بر اساس سند مطالعاتی روستاهای استان٬ در 300 روستای خراسان شمالی در تیرماه سال گذشته تنش شدید آبی داشتیم. البته این تنش در روستاهای برخی از شهرستان‌ها نظیر مانه و سملقان بیشتر است.
مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی از نیاز استان برای تامین اعتبارات مرود نیاز برای حل مشکلات آبی روستاهای خراسان شمالی خبر داد و گفت: امسال اعتبارات خوبی برای تامین اعتبارات پروژه‌های تامین آب گذاشته شده است و از این بابت امیدواریم اقدامات خوبی انجام شود.
ساقی تصریح کرد: بر اساس آمار جدید مشکلات برخی از این روستاها حل شده و امیدواریم در سال جدید با تامین حدود 970 میلیارد تومان بتوانیم تنش آبی همه روستاها را حل کنیم و این در حالی است که امسال نهایتا حدود 250 میلیارد تومان به این امر اختصاص می‌یابد.
وی افزود: در بودجه 1400 با همت نمایندگان مجلس برای تامین آب مورد نیاز استان از سد بش قارداش حدود 10 میلیارد تومان و برای سد دربند نیز 10 میلیارد تومان تعیین شده و با جذب این اعتبارات می‌توانیم مشکل آبرسانی به روستاهای خراسان شمالی و تولیدات و کشاورزی را حل کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد