hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تجلیل وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر از قصه‌گو و مربی برتر کتابخوانی کشور

تجلیل وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر از قصه‌گو و مربی برتر کتابخوانی کشور

پرنیا شعبانی، دانش‌آموز پایه هفتم قائم‌شهری، به‌عنوان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی کشور، از سوی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و احمدی لاشکی معاون وزیر مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری هم وطن؛ «پرنیا شعبانی»، دانش‌آموز پایه هفتم قائمشهری از سوی «حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش و «احمدی لاشکی»، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر مورد تقدیر قرار گرفت.
این دانش‌آموز که از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی بوده و هزاران کتاب را در سبد مطالعه خود دارد در گفتگویی با روابط‌عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت؛ مادرم از کودکی برایم کتاب قصه می خواند و از همان زمان به کتابخوانی علاقمند شدم. در پایه اول ابتدایی بودم که عضو کتابخانه عمومی شهر شدم و با توجه به علاقه وافر به کتابخوانی تاکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب را خوانده‌ام.
پرنیا شعبانی با اشاره با کسب رتبه‌ها و عناوین متعدد تصریح کرد: کسب عنوان کتابخوان برتر کشوری در سال ۹۵، سفیر کتاب و کتاب‌یار طلایی مازندران از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عضویت در مجمع عالی نخبگان ایران، مروج برتر کشور در جشنواره مروجین کتاب، برنده جایزه پویش کشوری نامه به یک نویسنده، قصه‌گوی برتر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت در برنامه اعجوبه‌ها(صدا و سیما) به‌عنوان کوچک‌ترین معلم ایران و کسب رتبه‌های برتر مسابقات کتابخوانی، از افتخارات من بوده است.
این عضو مجمع عالی نخبگان ایران اظهار کرد: از کودکی فعالیت‌های ترویجی خود را در حوزه کتابخوانی شروع کرده و تا قبل از شیوع کرونا به صورت حضوری در مدارس ابتدایی دوره اول به ترویج کتاب با روش قصه‌گویی می‌پرداختم. هم‌اکنون در عصر کرونا فعالیت‌های خود را در فضای مجازی دنبال می‌کنم. کانال دانایی توانایی را در بستر شبکه شاد با حدود ۶۰ عضو نوجوان علاقه‌مند به حوزه کتابخوانی مدیریت می کنم.فعالیت ما در این کانال معرفی و تحلیل کتاب و معرفی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان است.
وی «فرهاد حسن زاده»، نویسنده مطرح کودک و نوجوان کشور را نویسنده محبوب خود اعلام کرده و در مورد آرمان و آرزوی خود گفت: شعار من «هر دانش آموز، یک مروج کتاب» است و آرزو دارم روزی هر کدام از دانش‌آموزان سرزمینم یک مروج کتاب باشند.
این قصه‌گو و کتابخوان برتر کشور که اخیراً از سوی دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و دکتر احمدی لاشکی، معاون حقوقی وزیر مورد تقدیر قرار گرفت با اشاره به ارائه ۳ پیشنهاد خود به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ایجاد کتابخانه دیجیتال در شبکه دانش‌آموزی شاد، اجرای طرح همیار کتاب در مدارس و جانمایی زنگ کتابخوانی در برنامه درسی را در جهت بهبود وضعیت مطالعه در مدارس، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دادم که مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفت.
پرنیا شعبانی که چندی پیش با «سعدی پور»، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران دیدار کرده و مورد تجلیل قرار گرفته بود از تلاش مدیرکل آموزش و پرورش و همچنین «بابایی کارنامی» نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به خاطر فراهم کردن شرایط دیدار با وزیر تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است که این دانش‌آموز مولف مازندرانی، ۲ رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه را به رشته تحریر درآورده و در دست چاپ دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد