hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار دلخراش جانباختگان کرونا در استان فارس؛ موج چهارم همچنان فزاینده است

آمار دلخراش جانباختگان کرونا در استان فارس؛ موج چهارم همچنان فزاینده است

موج چهارم کرونا در فارس همچنان فزاینده است و  بررسی‌ها نشان می‌دهد در موج چهارم روند افزایش تعداد مبتلایان با شیب تند در حال پیشروی است.
 روزهای سخت کرونایی در فارس با افزایش آمار جانباختگان و بستری بی‌سابقه بیماران کووید19 در بیمارستان‌های استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد. موج چهارم کرونا در فارس همچنان فزاینده است و  بررسی‌ها نشان می‌دهد در موج چهارم روند افزایش تعداد مبتلایان با شیب تند در حال پیشروی است. 
براساس آخرین موارد ثبت شده در اپلیکیشن ماسک 27 شهرستان استان در وضعیت قرمز و 9 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد بنابر این هیچ شهری در استان در حالت بی‌خطر یا کم خطر نیست. 
براساس اعلام دانشگاه  علوم پزشکی شیراز طی 24 ساعت گذشته 426 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند. طبق گفته مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعداد کل بستری‌های استان فارس که بیش از 2600 نفر هستند  347 بیمار در وضعیت وخیم به سر می‌برند و در بخش‌های ویژه مراقبت‌های درمانی دریافت می‌کنند. 
با وجود اعلام‌ محدودیت‌ها و هشدارها اما  ساده‌پنداری و سهل‌انگاری عمومی از مهم‌ترین عوامل این موج جدید و سنگین بیماری در روزهای اخیر در استان فارس است و  پیش‌بینی وضعیت فوق حاد در شیراز و فوت 36 نفر در یک روز از نشانه‌های این موج سنگین است. 
عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا امروز در جمع خبرنگاران از مردم تقاضا کرد که مهمانی‌ها و دورهمی‌های ماه رمضان را تعطیل کنند و از حضور در تجمعات خودداری کنند. 
به گفته وی میزان رعایت پروتکل‌ها نسبت به یک هفته قبل افزایش پیدا کرده اما تا نتیجه مطلوب که در کنترل بیماری کرونا اثرگذار باشد، فاصله داریم و انتظار می‌رود که مردم استان فارس رعایت دستورالعمل‌ها را بیشتر کنند.
در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از تمامی خانواده‌ها خواست تا مراقب فرزندان خود و  سلامت سالمندان باشند.  وی با هشدار این امر که گونه‌های جدید کرونا در استان با سرعت بالا قدرت سرایت دارد، تاکید کرد که مردم از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند. 
به گفته سید روح‌الله حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از ابتدا تاکنون 234هزار و 324 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است و در یک روز  36 نفر در استان جان خود را به دلیل کرونا از دست دادند.  وی آمار جانباختگان را بسیار دلخراش اعلام کرد و از افزایش روند بیماران نیازمند بستری و بدحال ابراز نگرانی کرد. 
همین وضعیت سبب شده که طبق اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا تا پایان هفته محدودیت‌ها به شکل کنونی ادامه داشته و در هفته جدید نیز  متناسب با رنگ‌بندی هر شهر محدودیت‌ها اعمال می‌شود.
استفاده مداوم از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌ترین درخواست‌ها از مردم است که بارها و بارها اعلام شده است. همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از مردم خواست تا در صورت بیمار شدن یا داشتن نشانه‌های سرماخوردگی، به پزشک خانواده مراجعه کنند تا به موقع برای درمان اقدام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد