hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان خاورمیانه در استان البرز

البرز| افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان خاورمیانه در استان البرز

کارخانه ساخت داروهای ضد سرطان و ام.اس در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست استانداری البرز و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در البرز به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع در شهرک صنعتی بهارستان کرج فعالیت دارد. برای راه‌اندازی این کارخانه یک‌صد میلیون یورو سرمایه داخلی و خارجی توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

سرپرست استانداری البرز، در مراسم افتتاح شرکت تولید داروهای ضد سرطان و «ام. اس» در استان که با حضور وزیر بهداشت همراه بود، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات بزرگی بود که دولت تدبیر و امید با تلاش‌های ویژه وزیر بهداشت اجرایی کرد و نتایج آن به‌وضوح محسوس است.

عزیز الله شهبازی بابیان اینکه البرز به جهت پویایی در تولید در بخش‌های مختلف به یک کارگاه صنعتی بزرگ تبدیل‌شده است، گفت: ۷۰ درصد تولیدات دارویی کشور به واحدهای مستقر در این استان اختصاص دارد.

 گروه داروسازی اکتوورکو، سال 1347 توسط مرحوم دکتر مصطفی نراقی در البرز فعال شد و اکنون با توسعه شرکت‌های این گروه، برای 2 هزار و 700 نفر شغل ایجادشده است.

سالانه یک میلیارد و 800 میلیون عدد قرص و کپسول ضد بیماری سرطان، ام. اس و بیماری‌های دیگر در این گروه دارویی تولید می‌شود که با راه‌اندازی خطوط جدید، سال آینده به هفت میلیارد و 500 میلیون عدد قرص و کپسول افزایش می‌یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد