hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| بازارچه مرزی اینچه‌برون به مرکز ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود

گلستان| بازارچه مرزی اینچه‌برون به مرکز ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود

فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: در حال گفت‌وگوهای دپیلماسی در کشور هستیم تا بازارچه مرزی اینچه‌برون به مرکز ویژه اقتصادی تبدیل شود.


سرهنگ حسین دهکی در جمع مردم و بازاریان مرزی اینچه‌برون اظهار داشت: با توجه به اینکه بازارچه اینچه‌برون به لحاظ درآمد اقتصادی منطقه با اهمیت است، در حال رایزنی دپیلماسی برای تبدیل این بازارچه به مرکز ویژه اقتصادی هستیم.

او افزود: مشکلات سد شیرین‌دره به‌عنوان یک مسئله امنیتی در دستور کار ما قرار دارد و این موضوع به جد در شورای تأمین در حال پیگیری است تا هر چه زودتر شرایط کشاورزی مردم منطقه به نقطه مطلوبی برسد.

فرمانده مرزبانی گلستان بیان داشت: مرز استان گلستان یکی از مرزهای امن کشور است. اگر کشور ایران را با کشورهای دیگر ازلحاظ مرزها مقایسه کنیم، خواهیم دید که حمایت کشور ما از مرزنشینان نسبت به کشورهای همسایه و دیگر کشورها بسیار مطلوب است.

او ادامه داد: با توجه به دستور سردار اشتری مبنی بر تعامل و مساعدت درباره حریم مرزی 50 متری با مرزنشینان، این موضوع اجرایی خواهد شد.

سرهنگ دهکی قاچاق کالا را یکی از معضلات مهم برای تولیدات داخلی و کالای ایرانی دانست و گفت: قاچاق کالا سبب تعطیلی کارخانه‌های کشور و بیکاری جوانان می‌شود. دشمن با واردکردن قاچاق کالا سعی دارد به تولیدات داخلی ضربه بزند و معیشت و اشتغال جوانان را دچار مشکل کند.

او اضافه کرد: دشمن با تحریم و جنگ اقتصادی ازیک‌طرف و واردکردن کالای قاچاق از طرف دیگر ضمن ناامنی در مرزها و به خطر انداختن معیشت مرزنشینان، قصد دارد مردم را به‌زانو درآورد.

فرمانده مرزبانی گلستان خاطرنشان کرد: برای دفاع و محافظت از حقوق مرزنشینان، مرزهای گلستان مانند مرزهای سیستان و بلوچستان و کردستان به امکانات امنیتی تجهیز می‌شود. استحکامات مرزی برای امنیت بیشتر و جلوگیری از هرگونه اتفاقاتی که برای مرزنشینان خطرناک باشد، بیشتر می‌شود.

او با اشاره به هفته وحدت یادآور شد: مردم ایران اسلامی به‌ویژه مردم استان گلستان با وجود بیش از 20 قوم مختلف، با وحدت و وفاق در کنار هم زندگی می‌کنند.

سرهنگ دهکی افزود: دشمن تلاش دارد تا مردم ایران نتوانند 40 سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. یکی از نقشه‌های دشمن ایجاد اختلاف و درگیری بین قومیت‌ها و مسلمانان با یکدیگر است.

او گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با شجاعت، قاطعیت و هوشمندی تاکنون تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده است. ما هم باید مراقب و هوشیار باشیم و به اختلافات دامن نزنیم تا دشمن از این اختلافات سوءاستفاده کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد