hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| افتتاح المان و یادمان سلیم مؤذن‌زاده در پارک آرتای اردبیل

اردبیل| افتتاح المان و یادمان سلیم مؤذن‌زاده در پارک آرتای اردبیل

شهردار اردبیل گفت: سال آینده هم‌زمان با برگزاری کنگره بین‌المللی سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی میدان در حال احداث به نام این استاد به بهره‌برداری می‌رسد.


حمید لطف‌اللهیان در مراسم سالگرد سلیم مؤذن‌زاده و آغاز عملیات اجرایی میدان نام‌گذاری شده به اسم این استاد مسلم نوحه و مرثیه اظهار کرد: ما در تکریم و تجلیل از مفاخر و چهره‌های فرهنگی، ادبی و علمی این استان تلاش می‌کنیم تا آئین‌های نکوداشت و نام‌گذاری میادین، کوچه‌ها و معابر را در حد وسع و توان انجام دهیم تا قدردان بخشی از زحمات و تلاش‌های این مفاخر باارزش باشیم.

او با تسلیت دومین سالگرد رحلت سلطان‌الذاکرین سلیم مؤذن‌زاده خاطرنشان کرد: در کنار کلنگ‌زنی این میدان که در ضلع جنوبی نمایشگاه بین‌المللی واقع در شهرک کوثر و تقاطع خیابان‌های 45 و 55 متری این منطقه اجرایی می‌شود، با حضور در مزار این استاد و یادبودی که در مسجد سرچشمه برگزار کردیم برای دومین سال یاد و خاطره استاد بی‌بدیل مراثی کشور را گرامی داشتیم.

شهردار اردبیل از افتتاح المان و یادمان سلیم مؤذن‌زاده در پارک آرتای اردبیل خبر داد و گفت: در قالب این یادمان سعی کردیم تا زندگینامه و افتخارات سلیم مؤذن‌زاده را برای نسل‌های آینده به‌عنوان یک میراث عظیم معنوی و فرهنگی تبیین و تشریح کرده و به یادگار بگذاریم. لطف‌اللهیان همت شورا و شهرداری اردبیل را در اجرایی شدن میدان استاد سلیم مؤذن‌زاده یادآور شد و بیان کرد: رینگ سواره شورابیل که در حال احداث است بهترین دورنما را در این منطقه با زیبایی‌ها و جلوه‌های مختلف فراهم می‌آورد که امیدواریم در سال آینده این پروژه که با هدف توسعه منطقه گردشگری شورابیل انجام می‌شود با آسفالت کامل به بهره‌برداری برسد.

او به موقعیت بی‌نظیر این میدان در دسترسی شهروندان به شورابیل، میدان پلیس، خیابان دکتر معماری و مسیر اردبیل – سرعین و تبریز را یادآور شد و تصریح کرد: در حقیقت این میدان که به نام استاد مؤذن‌زاده نام‌گذاری شده شاهراه توسعه گردشگری اردبیل در مسیر ورودی گردشگران و مسافران خواهد بود که امیدواریم با توسعه اطراف این مسیر اصلی که در حال آماده‌سازی است بتوانیم یک میراث ارزشمند برای نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم. شهردار اردبیل همچنین به رویکرد فرهنگی این مجموعه به‌ویژه در تجلیل و تکریم مفاخر و مشاهیر اشاره کرد و افزود: باید به این یقین و باور برسیم که زیربنای توسعه عمرانی و خدماتی توجه به کارهای ارزشمند و فاخر فرهنگی و هنری است که در این زمینه از هنرمندان و اهالی فرهنگ انتظار می‌رود کمک‌کار ما باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد