hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > مشکلی برای تامین گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

مشکلی برای تامین گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به جوجه‌ریزی انجام شده توسط مرغداری‌های استان گفت: مشکلی برای تامین گوشت مرغ از محل تولید استان برای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
اکبر کرامتی  با اشاره به جوجه‌ریزی انجام شده توسط مرغداری‌های استان اظهارداشت: مشکلی برای تامین گوشت مرغ از محل تولید استان برای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
وی افزود: اسفند سال گذشته حدود چهار میلیون و 300 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است و با توجه به ابلاغ افزایش سن پرورش مرغ گوشتی از 45 روز به 50 روز و تغییر قیمت عرضه گوشت مرغ، مشکلی در تامین گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 280 تن گوشت مرغ از واحدهای مرغ گوشتی تولید می‌شود.
وی عنوان کرد: در ماه گذشته 900 تن گوشت در استان تولید شده است که امیدواریم با تولیدات واحدهای مرغ گوشتی نیاز استان به طور کامل تامین شود.
کرامتی به تعداد واحدهای مرغداری گوشتی موجود در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 840 واحد مرغداری گوشتی، مادر و تخمگذار در استان وجود دارد که از این تعداد736 واحد مرغ‌گوشتی است.
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد 42 هزار و 213 واحد تولید گوشت قرمز به صورت سنتی و صنعتی در استان فعال است، بیان کرد: سالانه 48 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود.
وی گفت: دام زنده از آذربایجان‌غربی به استان‌های البرز، قزوین، تهران، قم و مرکزی صادر می‌شود.
به گزارش تسنیم، آذربایجان‌غربی قطب تولید مرغ کشور با بیش از 750 واحد مرغداری است و 6 زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره‌ها مدیریت می‌شود.
از اسفند ماه 1399 کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم و تشکیل صف‌های طویل برای خرید شد؛ از هفته جاری تب خرید مرغ در این استان فروکش و به تعادل رسیده است و شهروندان تمایلی به خرید ندارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد