hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ماجرای درختان قطع شده باغدار سنندجی به کجا رسید؟

ماجرای درختان قطع شده باغدار سنندجی به کجا رسید؟

در روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از بریده شدن 2300 اصله درخت در یکی از باغات اطراف شهر سنندج دارد و صاحب باغ نیز به دنبال چرایی آن است.
در این ویدیو مردی که صاحب باغ است با گریه و زاری از بریده شدن تعداد زیادی درخت در باغ شخصی خود گلایه می کند و دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. ابتدا این ویدیو بر روی اینستاگرام یکی از خبرنگاران محلی کردستان قرار گرفت و به سرعت در کل کشور پخش شد اما پس از مدتی حاشیه‌هایی پیرامون این قضیه شکل گرفت که شک و شبهه‌هایی را به وجود آورده است.
در ویدیو اول که در فضای مجازی منتشر شد، صاحب باغ تعداد درختان قطع شده را 2300 اصله و ارزش آنها را حدود ۵۹۰ میلیون تومان برآورد کرده است، اما در برخی رسانه‌ها این امر مورد تردید قرار گرفته و از بریده شدن تنها ۶۰۰ درخت خبر دادند.
همچنین در این فیلم، با افرادی نیز مصاحبه‌ای کوتاه شده که پیگیری سریع مراجع انتظامی و قضایی را خواستار شده‌اند و گفتند که صاحب باغ با کسی مشکل نداشت.
محمد صالح احمدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان در رابطه با این موضوع، اعلام کرده که هرگونه اظهار نظر در خصوص تعداد درختان بریده شده در اختیار مقامات قضایی است و کارشناسان جهاد کشاورزی مسئولیتی در این خصوص ندارد.
وی یادآور شده که حتی در خصوص میزان خسارت و نوع نهال نیز کارشناسان رسمی قوه قضائیه مجاز به اظهار نظر هستند.
طی پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از مسئولان جهاد کشاورزی هیچکدام تا اتمام بررسی‌های کارشناسان قوه قضائیه و پلیس آگاهی مایل به گفت وگو با رسانه‌ها نیستند. اکنون تعداد زیادی از خیرین استان و کشور برای جبران ضرر این باغدار و اهدای نهال اعلام آمادگی کرده‌اند.
این باغ در اطراف روستای سو در ۲۰ کیلومتری مسیر سنندج به کامیاران واقع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد