hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سلولیت یا عفونت بافت همبند چیست؟

سلولیت یا عفونت بافت همبند چیست؟

عفونت بافت همبند بر اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود و در صورتی که با آنتی‌بیوتیک درمان نشود، خطرناک است.
عفونت بافت همبند، شامل تورم وسیع پوست و بافت هایی است که مستقیم در زیر پوست قرار دارند. این بیماری بر اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود و در صورتی که با آنتی بیوتیک درمان نشود، جدی  و خطرناک خواهد شد.
اگر تصور می‌کنید خودتان یا یکی از اطرافیانتان به عفونت بافت همبند مبتلا هستید، بسیار حائز اهمیت است که در اولین فرصت مراقبت های پزشکی را دریافت کنید.
از مهمترین علائم عفونت بافت همبند، پوستی است که قرمز، دردناک، متورم و حساس است و به هنگام لمس کردن داغ است.
افرادی که مبتلا به عفونت بافت همبند شدید هستند، ممکن است دارای علائمی همچون تب، تاول، عرق، سرماخوردگی خفیف و حالت تهوع باشند. این افراد به طور عمومی حال ناخوشایندی دارند.
غالبا عفونت بافت همبند بر قسمت پایینی پا تاثیر می‌گذارد اما می تواند هر بخشی از بدن را شامل صورت تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که باکتری از طریق زخم، بریدگی، خراش و یا گزش حشرات وارد پوست شود، می‌تواند منجر به این عفونت شود. اگرچه بدون هرگونه آسیب قابل مشاهده ای به پوست نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. گاهی اوقات باکتری ناشی از عفونت بافت همبند وارد جریان خون می شود که به آن پلشتی می‌گویند. این یک وضعیت فوق العاده پزشکی است.
افرادی که دارای عفونت بافت همبند هستند، ممکن است سریعا ناخوش شوند و گروه کوچکی از این افراد نیز احتمال دارد دچار عوارض خیلی جدی شوند.
اصلی ترین راه درمان، استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوردنی در خانه است. بعضی از افراد نیازمند درمان در بیمارستان هستند. استراحت و بالابردن بخشی از پا که دچار عفونت شده نیز بسیار مهم است. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد