hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > با تداوم قاچاق جوجه یک‌روزه، مرغ حتما گران می‌شود

با تداوم قاچاق جوجه یک‌روزه، مرغ حتما گران می‌شود

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با انتقاد از قاچاق جوجه یک روزه از ایران، گفت: اگر نهادهای تنظیم بازار که همواره برای قیمت مرغ زنده تصمیم گیری می کنند، جلو قاچاق جوجه یک روزه را نگیرند، شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار داخل خواهیم بود.
بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی زمزمه ها نسبت به افزایش دوباره قیمت مرغ، اظهار کرد: پیش از عید مرغداران قیمت تمام شده مرغ زنده را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کردند که با مخالفت سازمان صمت مواجه شدیم، اما بعد از عید قیمت مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش و مصوب شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه از ۴۲۰۰ به ۷۰۰۰ تومان افزایش یافته است، گفت: به طور قطع افزایش قیمت جوجه یک روزه، بر قیمت تمام شده مرغ زنده بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان اضافه می کند.
دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت که قیمت مصوب مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومانی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور و استان با پیش بینی جوجه یک روزه ۴۲۰۰ تومانی بود نه ۷۰۰۰ تومان.
وی با بیان اینکه متاسفانه جوجه یک روزه با قیمت ۱۱ هزار تومان به بالا به عراق و افغانستان قاچاق می شود، افزود: این قاچاق با توجه به جذابیت نرخ دلار، انجام می شود.
پاکزاد گفت: البته وزیر جهاد کشاورزی نیز موضوع قاچاق جوجه یک روزه را اعلام کرده است، اما احتمال می رود با تداوم قاچاق جوجه یک روزه، مرغداری ها با کاهش تولید روبرو شوند که در ادامه شاهد تغییر و افزایش قیمت مرغ خواهیم بود.
وی با بیان اینکه سوال مرغداران این است که نهادهای نظارتی چرا جلو قاچاق جوجه یک روزه را نمی گیرند؟ تاکید کرد: به طور قطع جوجه یک روزه محصولی نیست که کولبری و یا از مبادی غیرمشخص از کشور قاچاق شود و جوجه ها از مسیر مشخصی از کشور خارج می شوند.
دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با تاکید بر اینکه اگر نهادهای تنظیم بازار که همواره برای قیمت مرغ زنده تصمیم گیری می کنند، جلو قاچاق جوجه یک روزه را نگیرند، شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار داخل خواهیم بود، گفت: در صورت حل نشدن این مشکل به طور قطع با کمبود تولید و افزایش قیمت مرغ مواجه می شویم و این افزایش با توجه به کشش بازار و قدرت خرید مردم خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد