hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تجهیز بیمارستان فارابی به دستگاه پت‌اسکن/ بستری۵۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان

تجهیز بیمارستان فارابی به دستگاه پت‌اسکن/ بستری۵۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فارابی اصفهان از اختصاص این بیمارستان به بستری بیماران کرونا و تجهیز بخش سرطان بیمارستان به دستگاه "پت‌اسکن" خبر داد.
مرتضی امامی پارسا با بیان این که بیمارستان فارابی دارای سابقه بیش از ۶۰ ساله در اصفهان است، اظهار کرد: این بیمارستان با مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع تأسیس شده است و از سال ۱۳۹۴ یک تغییر مأموریتی داده و از یک بیمارستان محدود در حوزه روانپزشکی به یک بیمارستان جنرال تبدیل شده است.
وی ادامه داد: از سال ۹۴ تاکنون در بیمارستان فارابی با احداث بخش‌های مختلف درمانی از جمله بخش‌های داخلی، جراحی، ارتوپدی، چشم پزشکی و بخش دیالیز به مجموع این بیماران در این حوزه‌ها خدمات اختصاصی ارائه می‌دهیم، چهار اتاق عمل فعال داشته‌ایم که در حال حاضر با کمک خیران و هزینه‌های میلیاردی به سمت داشتن ۷ اتاق عمل فعال پیش می‌رویم و تا شهریور ماه ۱۴۰۰ به طور کامل فعال خواهد شد.

خدمت به بیماران تمام حوزه‌های درمانی

رئیس بیمارستان فارابی اصفهان با اشاره به این که در سال‌های گذشته یک بخش آی سی یو ایجاد کردیم که دارای ۱۲ تخت است، افزود: بیمارستان فارابی یکی از مراکز مجهز درمانی در حوزه روانپزشکی است که ۲۵۰ تخت دارد و کمتر بخشی را می‌توان نام برد که دارای چنین تجهیزاتی باشد همچنین این بیمارستان دارای یک کلینیک ویژه ۳ طبقه است که بالغ بر ۶ هزار متر مساحت دارد و در خیابان ارغوانیه هم یک بیمارستان ساخته شده و این کلینیک ویژه کمک می‌کند تمام تخصص‌ها را در آینده نزدیک در این بیمارستان داشته باشیم که امیدوارم در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد، همچنین سال گذشته توانستیم یک زایشگاه با چهار اتاق زایمان بسازیم که در شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

استفاده از دستگاه پت‌اسکن، برای درمان بیماران سرطانی

امامی در خصوص خدماتی که به بیماران مبتلا به سرطان، تصریح می‌کند: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت در استان‌ها مراکز درمانی سرطانی تیپ سه وجود دارد که این مراکز بسیار مراکز مجهزی است و تمام امکانات در حوزه تشخیص و درمان سرطان در آن انجام می‌شود و بر اساس این مصوبه این مرکز سرطان تیپ سه در بیمارستان فارابی عملی می‌شود و این مرکز نیازمند یک ساختمان و تجهیزات کاملاً مجزا است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تشخیصی این مجموعه دستگاه " پت‌اسکن" است، این دستگاه یک تکنولوژی جدید و کمک کننده در پیگیری‌های بعد از درمان برای جلوگیری از عود بیماری، بیماران سرطانی کمک‌کننده و مؤثر است، با کمک این دستگاه قبل از این که عود بیماری سرطان یا ابتلاء به سرطان بخواهد عوارضی بر جا بگذارد و در مواقعی که امکانش وجود دارد، زودتر از موقع با اقدامات درمانی می‌توانیم جلوی بیماری را بگیریم.
وی با توضیح این که دستگاه پت‌اسکن بسیار گران قیمت و تأمین آن میلیاردها تومان هزینه نیاز داشته است، اضافه کرد: این دستگاه سال گذشته خریداری شده و در مجموعه درمانی فارابی برای کمک به بیماران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در سایر استان‌ها از جمله تهران، شیراز، تبریز و مشهد هم دستگاه پت اسکن وجود دارد، اصفهان از برخورداری از این دستگاه محروم بود و بیماران به تهران یا شیراز مراجعه می‌کردند.

رئیس بیمارستان فارابی تاکید کرد: این دستگاه به یک بخش مجزا نیاز دارد و کارهای ساخت‌وساز ساختمان مربوطه را از بهمن ماه ۹۹ شروع کردیم و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد ساختمان پیشرفت داشته و تا آخر خردادماه کار ساخت‌وساز آن تمام می‌شود و دستگاه پت اسکن را در آن نصب می‌کنیم، امیدواریم از تیر یا مرداد بیماران بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.
وی با درخواست از خیران برای کمک به این بیمارستان، گفت: ساخت مرکز درمانی تیپ سه سرطان هزینه میلیاردی نیاز دارد و از خیران استان در خواست می‌کنم که در این حوزه وارد شوند تا هر چه زودتر کار این مرکز را شروع کنیم.

مجوز ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در اصفهان

امامی با اشاره به ساخت بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی در اصفهان، گفت: بر اساس مصوبه‌های موجود، باید در شهر اصفهان یک بیمارستان جدید ۸۰۰ تختخوابی به عنوان مکمل که بتواند هم پای بیمارستان الزهرا در شرق اصفهان به عنوان قطب بزرگ درمان بتواند به بیماران خدمت‌رسانی کند، ساخته شود، در سال گذشته مجوز این بیمارستان گرفته شد و اعتبارات این مجموعه امسال می‌آید و اقدامات مطالعاتی آن نیز انجام شده و طراحی هم در مراحل اولیه است.

اختصاص ۱۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا

وی با تاکید بر این که استان اصفهان در شرایط قرمز کرونا و بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: بیمارستان فارابی به خاطر شرایط کرونا و قرمز بودن وضعیت استان به بیمارستان مرجع کرونا تبدیل شده و به دلیل این که تمام بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص یافته در حال حاضر بیمار غیرکرونایی پذیرش نداریم.
امامی تصریح کرد: ۱۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان فارابی اختصاص یافته است و ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند، باید بدانیم وضعیت استان از وضعیت قرمز هم در حال بدتر شدن است و افراد باید دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را با جدیت دنبال کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد