hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فوت ۱۵ نفر بر اثر کرونا در مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته

فوت ۱۵ نفر بر اثر کرونا در مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته  در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بستری‌ها  ۲۳۵ نفر و تعداد بستری‌های موجود ۹۵۲ نفر بوده‌اند. همچنین در مراقب‌های  ویژه ۲۰۱ نفر  بستری داریم  و تعداد فوت‌شده‌ها نیز  ۱۵ نفر اعلام شده است.
 سیدکاظم فرهمند در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: از مردم خواهش می‌کنم در این شرایط قرمز در حد امکان در خانه بمانند و در صورت خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین از ازدحام در مکان‌های مسقف جداً پرهیز کنند. از مسافرت‌های غیرضروری و درون شهری اجتناب کنند.
وی افزود: در صورت مشاهده کوچکترین علائم به پزشک مراجعه کنند و به حساب سرما خوردگی یا حساسیت فصلی نگذارند. فورا به مراکز تست کرونا مراجعه کنند و مراکز ما در طی یک تا دو روز جواب تست را برای آن‌ها پیامک خواهند کرد.
فرهمند با اشاره به اینکه در صورت مثبت بودن تست مجدد به پزشک مراجعه کنند و مصرف دارو را فورا شروع کنند، ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا باید فورا دارو را شروع کنند تا شرایط حال آن‌ها حاد نشود. همچنین این بیماران با افرادی که در ارتباط بودند، اطلاع دهند تا آن‌ها نیز موارد و اقدامات لازم را انجام دهند.    
قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت قرمز نگران‌کننده است و شدیداً توصیه می‌کنیم مردم بیشتر مراقب خود باشند. اگر مردم در این یک یا دو هفته بیشتر رعایت کنند، شرایط بهترمی‌شود، البته هفته آینده شرایط سختی خواهیم داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد