hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| تا 20 سال آینده جمعیت کرج دو برابر می‌شود

البرز| تا 20 سال آینده جمعیت کرج دو برابر می‌شود

عضو شورای شهر کرج گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 20 سال آینده جمعیت کرج به دو برابر جمعیت فعلی برسد و همین امر باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت ترافیکی سال‌های بعد این کلان‌شهر می‌شود.


محمدحسین خلیلی اردکانی اظهار کرد: طی چهار دهه گذشته ترافیک کرج 20 برابر شده که این امر ناشی از افزایش تعداد خودروها به‌واسطه افزایش بی‌رویه جمعیت و گسترش شهر بوده است.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا 20 سال آینده جمعیت کرج به 2 برابر جمعیت فعلی برسد و همین امر باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت ترافیکی سال‌های بعد این کلان‌شهر می‌شود. واقعیت این است با افزایش جمعیت و گسترش شهر، امکان دوطبقه یا عریض کردن خیابان‌ها وجود ندارد که این امر نتیجه‌ای جز ایجاد گره ترافیکی در شهر نخواهد داشت.

این مسئول به احداث کنارگذر شمالی کرج توسط مدیریت شهری هم اشاره و با انتقاد از این طرح گفت: احداث بزرگراه شمالی بیشتر به نفع کسانی‌ است که راحت می‌توانند سفر ‌کنند، ماشین باکیفیت دارند و مشکلی با تأمین هزینه‌های خودرو ندارند و عوام مردم از این پروژه بهره‌برداری چندانی نخواهند داشت. بر این اساس برای تردد عموم مردم تکمیل پروژه قطار شهری ضرورتی انکارناپذیر است.

او اظهار کرد: شاید برخی بگویند با پروژه قطار شهری میلیاردها تومان از سرمایه‌های فعلی شهر خرج می‌شود و نتیجه چندان ملموسی هم ندارد ولی ما به دنبال اجرای طرح‌های ریشه‌ای در شهر هستیم.

این عضو شورای شهر کرج توضیح داد: باید با ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی و فروش اوراق مشارکت و تهاتر، بخشی از هزینه‌های موردنیاز این پروژه را تأمین کنیم. با توجه به وقفه 14 ساله در پروژه قطار شهری کرج انتظار می‌رود متصدیان این پروژه با همت و تلاش مضاعف برای تکمیل آن گام بردارند تا کل شهر از این پروژه منتفع شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد