hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فواید باورنکردنی میوه خشک در ایام رمضان

فواید باورنکردنی میوه خشک در ایام رمضان

میوه‌های خشک مزیت‌های فوق العاده‌ای دارند که اگر به اندازه مصرف شوند، می‌توانند به عنوان تنقلات میان وعده افطاری و سحری استفاده شوند.
میوه‌های خشک یکی از خوراکی‌های خاص به ویژه در ماه مبارک رمضان است. برخی ترجیح می‌دهند که آن‌ها را به تنقلات میان وعده بین افطار تا سحر میل کنند.
میوه‌های خشک حاوی مواد مغذی مفید است و تفاوت زیادی از این حیث با میوه‌های تازه ندارند، با این تفاوت که درصد آب میوه‌های خشک به دلیل فرایند خشک شدن معمولاً بسیار کمتر از میوه‌های تازه است.
یک قطعه میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی در میوه‌های تازه است اما به دلیل از دست دادن آب در حجم کمتری متراکم می‌شود. میوه خشک ممکن است حاوی ۳.۵ برابر فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌های تازه باشد؛ بنابراین، مصرف یک وعده میوه‌ خشک می‌تواند درصد زیادی از مقدار توصیه شده برای دریافت بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فولات مورد نیاز روزانه را تأمین کند، اما موارد استثنایی نیز وجود دارد، برای مثال، مقدار ویتامین C به طور چشمگیری هنگام خشک شدن میوه کاهش می‌یابد.
به طور کلی میوه‌های خشک حاوی فیبر زیادی هستند و منبع بزرگی از آنتی اکسیدان‌ها به خصوص پلی فنول‌ها هستند که با فواید سلامتی مانند بهبود جریان خون، بهبود سلامت دستگاه گوارش، کاهش اکسیداسیون و کاهش خطر بسیاری از بیماری‌ها در ارتباط هستند.
بهبود سلامت روده بزرگ و گوارش
میوه‌های خشک می‌توانند به بهبود عملکرد روده بزرگ و سلامت دستگاه گوارش کمک کنند، به ویژه اینکه حاوی فیبر‌های پروبیوتیک هستند که نوعی باکتری سالم بوده و به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می‌کنند. آلو خشک یکی از بهترین میوه‌های خشک است که می‌تواند برای بهبود وضعیت دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گیرد.
میوه خشک
کاهش علائم اضطراب و افسردگی
میوه‌های خشک، مانند توت خشک، می‌توانند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کنند، زیرا قند‌های موجود در میوه‌های خشک باعث افزایش سطح ملاتونین و سروتونین می‌شوند و این باعث کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند اضطراب را کاهش دهند و حافظه را بهبود بخشند.
کاهش وزن
برخی از انواع میوه‌های خشک مانند زردآلو، خرما، آلو و کشمش به بهبود متابولیسم کمک می‌کنند و باعث تسهیل در روند سوخت و ساز برای از دست دادن چربی می‌شوند. میوه‌های خشک به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهند و یک جایگزین سالم برای میان وعده‌های ناسالم پر از قند به شمار می‌روند، همچنین علائم و مشکلات نفخ شکم را نیز کاهش می‌دهند.
کاهش فشار خون بالا و کم خونی
میوه‌های خشک مانند زردآلو، آلو خشک و کشمش برای کاهش مشکلات فشار خون و کم خونی موثر هستند، زیرا آن‌ها سرشار از پتاسیم و آهن هستند. این میوه‌های خشک همچنین از تپش قلب که منجر به مشکلات فشار خون می‌شود، جلوگیری می‌کنند. آهن موجود در این میوه‌ها به خصوص کشمش و آلو خشک برای کسانی که از کم خونی رنج می‌برند، مفید است.
میوه خشک
مواردی که باید هنگام خوردن میوه‌های خشک رعایت کرد:
- میوه‌های سرشار از شکرمصرف نکنید، شربت و شکر اغلب به میوه‌های خشک اضافه می‌شوند تا طعم آن‌ها خوشمزه‌تر شود، اما به هیچ وجه برای سلامتی شما مفید نیستند.
- میوه‌های خشک خانگی که از نظر کیفیت و سلامتی بهترین هستند، تهیه کنید. در خوردن انواع خوراکی‌های حاوی مواد افزودنی مضر صرفه جویی کنید.
- افرادی که به برخی میوه‌های تازه حساسیت دارند، به همان اندازه به میوه‌های خشک نیز حساسیت خواهند داشت.
- میوه‌های خشک، حاوی مقدار زیادی کالری هستند، به ویژه هنگامی که در مقادیر فراوانی تناول شوند که در این صورت ممکن است ضرر آن‌ها بیش از فوایدشان باشد.
-  میوه‌های خشک نباید تنها منبع تغذیه باشند، بلکه بهتر است آن‌ها را با سایر غذا‌های سالم بخورید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد