hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونا در استان زنجان در حال اوج‌گیری و افزایش است

کرونا در استان زنجان در حال اوج‌گیری و افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کرونا در استان در حال اوج‌گیری و افزایش است، گفت: در صورت تداوم وضعیت موجود مشکلات جدی به ویژه در بستری‌های بیماران رخ می‌دهد.
پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان زنجان در خصوص بیماری کرونا وضعیت قرمز دارد، گفت: هنوز این استان به رنگ سیاه نرسیده است.
وی اظهار کرد: آمار ابتلا و بستری‌های کرونا در استان بیش از قرمز است و رنگ بیشتر شهرهای کشور بالاتر از قرمز شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کرونا در استان نیز در حال اوج‌گیری و افزایش است، گفت: طبیعی است اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مشکلات جدی به ویژه در بستری‌های بیماران رخ می‌دهد.
قزلباش تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاهی از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز استفاده می‌کند و نسبت به راه اندازی مراکز درمان موقت بیماران سرپایی و بستری نیز اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه مردم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را تقویت کنند، ابراز داشت: تنها را ریشه کنی این بیماری زدن ماسک است چرا که نوعی واکسن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۲۴۷ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست دادند، گفت: سفرهای نوروزی آثار خود را طی هفته جاری نشان می‌دهد.
قزلباش با بیان اینکه اگر میزان بستری‌ها افرایش یابد، تخت‌های بستری‌ها هم افزایش یابد، افزود: باید بیماریابی، رهگیری و جداسازی بیماران و خانواده‌های آنها و افرادی که با این بیماران ارتباط داشتند شناسایی شوند و در حال حاضر میزان اشغال تخت‌های بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در استان به بالای ۸۰۰ نفر رسیده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد