hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > 47هزار هکتار از جنگل ها دچارهریق کشور در برنامه ی قنی سازی قرار گرفت

47هزار هکتار از جنگل ها دچارهریق کشور در برنامه ی قنی سازی قرار گرفت

ریئس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته حدود ۴۷ هزار هکتار از نقاط جنگلی خسارت دیده ناشی از حریق، براساس زون‌بندی‌های انجام گرفته تحت پوشش طرح و برنامه توسعه و غنی‌سازی قرار گرفت.

مسعود منصور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در چالوس افزود: از این میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به جنگل‌های خزری هیرکانی بوده است که پیرو بخشنامه ابلاغی به ادارات کل چهارگانه شمال کشور خواسته شد که در بخش غنی‌سازی اعم از توسعه جنگل با درختکاری در مناطق خالی و احیای بخش های دچار مشکل شده جنگل اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز دولت با پیگیری کمیسیون منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعتبارات قابل توجهی در بخش حفاظت از جنگل‌ها پیش‌بینی کرد که نسبت به سال ماقبل رشد دو برابری داشته است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با توجه به اقداماتی که در جهت کاهش قاچاق چوب در جنگل های شمال کشور صورت گرفت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل ۳۰ درصد قاچاق چوب و میزان کشفیات ۲۰ درصد کاهش یافت.

منصور توضیح داد : امروز در درون جنگل های حفظ شده شاهد کاهش سطح تراکم و یا به عبارتی تنگ شدن جنگل هستیم که نیازمند کنترل می باشد و قرار است با اجرای طرح پایش هوایی جنگل های هیرکانی بتوانیم از تخریب جنگل های شمال در همه بخش ها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اجرای طرح پایش از جنگل های هیرکانی گفت: با اجرای کامل این طرح می توان هرگونه تخریب و تصرف مناطق جنگلی را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی اظهار کرد: هم اینک در فاز نخست به عنوان پایلوت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰ کیلومتر اجرای این طرح آغاز شده و امسال هم سعی می کنیم طرح را به کل جنگل های شمال تعمیم دهیم و در سال آینده هم در کل جنگل های کشور این طرح اجرایی خواهد شد .

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و ابخیزداری گفت : افق دید در دراز مدت این است که بتوانیم پایگاه هوایی حفاظت از جنگل ها راه اندازی کنیم .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد