hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جلوگیری از خام فروشی زمین در اصفهان/ افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری

جلوگیری از خام فروشی زمین در اصفهان/ افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: بودجه سال جاری شهرداری نسبت به بودجه هفت هزار میلیارد تومانی سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیش بینی تأمین مالی برای تحقق بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، اظهار کرد: امسال با همکاری شورای شهر بودجه شهرداری اصفهان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و نسبت به بودجه سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه برای تأمین مالی و تحقق بودجه ۱۴۰۰ منابع متعدد پیش بینی شده و ابزارهای مختلفی به کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده بودجه شهرداری اصفهان در سه سال اخیر نیز به خوبی محقق شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری با کسب اجازه دولت و دریافت مجوز از شورای اسلامی شهر درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و عوارض را تا ۱۵ درصد افزایش داد همچنین با ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز، هر دو ماه یک بار تخفیف‌های ویژه‌ای را برای متقاضیان ساخت و ساز در شهر قائل شد.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمدهای شهرداری از محل اوراق مشارکت تأمین می‌شود، گفت: برای سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشتیم که با توجه به اینکه بانک مرکزی موفق به تحقق آن نشد، امسال برای تحقق و استفاده از آن اقدام خواهیم کرد.

طهرانی با تاکید بر استفاده از وام‌های بانکی برای اجرای پروژه‌های شهر، اظهار کرد: در این راستا برای متوقف نشدن پروژه‌ها در شهر و جلوگیری از تأخیر اجرای آنها از سایر منابع درآمدی نیز استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از منابع درآمدی شهرداری پروژه‌های مشارکتی است؛ به این صورت که شهرداری زمین و پروانه را به عنوان سهم آورده خود به مشارکت می‌گذارد و سرمایه‌گذار نیز هزینه ساخت پروژه را پرداخت می‌کند و در نهایت شهرداری در سود پروژه شریک می‌شود که این اقدام به نوعی از خام فروشی زمین جلوگیری می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد با تدابیر در نظر گرفته شده درآمدهای شهرداری همچون سال‌های گذشته به خوبی محقق شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد