hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در رمضان 1400 تشریح شد

برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در رمضان 1400 تشریح شد

آیین افتتاحیه طرح ضیافت الهی(ترتیل‌خوانی دانش‌آموزان) با حضور سعدی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نمازخانه این اداره‌کل برگزار و برنامه‌های اداره کل در رمضان 1400 تشریح شد.


به گزارش پایگاه خری هم وطن؛ همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان، با حضور سعدی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و تعدادی از معاونین و همکاران اداره‌کل، آیین افتتاحیه طرح ضیافت الهی(ترتیل‌خوانی دانش‌آموزان) همراه با ترتیل‌خوانی جزء 1 قرآن کریم توسط قرآن‌آموزان درالقرآن امام خمینی(ره) ناحیه 1 ساری، در نمازخانه این اداره‌کل برگزار شد.

« علیرضا سعدی‌پور » اجرای این برنامه‌ها را گامی در جهت رسیدن به حیات طیبه ذکرشده در سند تحول بنیادین برشمرده و گفت: برای اجرای ساحت تربیت اعتقادی و دینی باید خودمان عامل به قرآن و دستورات و فرامیت الهی باشیم.آیات قرآنی باید در اجزای زندگی ما جاری و ساری باشد.و ماه رمضان فرصتی است برای بازنگری در خود که ببینیم تا کنون چه اندازه عامل به قرآن بودیم.

وی در تشریح برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در ماه رمضان به اجرای طرح ضیافت الهی اشاره کرده وگفت: برای حفظ سلامتی مخاطبان نوجوان در ایام ماه مبارک رمضان هرروز یک جزء از قرآن کریم توسط 4 دانش‌آموز نخبه قرآنی ترتیل‌خوانی شده و به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد، از ساعت 17 تا18 عصر به‌صورت زنده پخش می‌شود. اجرای این برنامه هرروز توسط یکی از 34 دارالقرآن‌ مستقر در شهرستان‌های استان انجام می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز فاز اول طرح بزرگ قرآنی احسن‌الحدیث گفت: طرح بزرگ قرآنی احسن‌الحدیث 2 را با موضوع بیان معجزات قرآن کریم به زبان ساده و با اجرای محمدباقر فروغی در ماه رمضان جاری برگزار خواهیم کرد.با اجرای این طرح در پی آن هستیم تا دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم با مفاهیم بلند این کتاب آسمانی به شکلی جذاب در بستر شبکه‌های مجازی بیشتر آشنا شده و آن را در زندگی خود به‌کار گیرند.

سعدی‌پور همچنین از اجرای محافل انس باقرآن توسط دارالقرآن‌های استان در ماه مبارک رمضان خبر داده و تصریح کرد: جشنواره بزرگ تربیت حکیمانه 5 نیز با محوریت سوره مبارکه اسراء در رشته‌های آوایی( قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ)، ادبی(دکلمه، دلنوشته، قصه‌گویی، شعر و داستان)، هنری( نقاشی، عکاسی، خطاطی، فیلم، نماهنگ)، مفاهیم و پژوهش برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برخی دیگر از برنامه‌های این اداره‌کل در حوزه قرآن، نماز و عترت خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه آیه به آیه، کاروان قرآنی نور، کمک مومنانه، پویش لبخند خدا، رنگ خدا و منبرمجازی از جمله برنامه های در دست اجرا در ماه رمضان 1400 می‌باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد