hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آقای حاجی میرزایی از اقدامات تربیتی غافل شده است

آقای حاجی میرزایی از اقدامات تربیتی غافل شده است

خبرگزاری دانشجو

در پاسخ به مطلب مندرج در خبرگزاری دانشجو  به تاریخ 11اسفند99، باعنوان «آقای حاجی میرزایی از اقدامات تربیتی غافل شده است« پاسخ دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورشا به شرح زیر است:

1-این دانشگاه در ماده یک اساسنامه خود بحث تربیت محوری را اولین و مهم‌ترین رسالت خود قرار داده است و بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی و تربیتی آن به مصداق نمونه اقدامات مشروح زیر از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

2-دانشگاه فرهنگیان براساس اسناد بالادستی خود(اساسنامه  دانشگاه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند دانشگاه اسلامی، سند راهبردی و منویّات مقام معظم رهبری و...)  نظام‌نامه فرهنگی خود را از سال 1398 با لحاظ تمامی جوانب تربیتی تدوین و بخش مهارتی آن را به صورت آزمایشی اجرا نموده است. در این نظام‌نامه مهارت‌های فرهنگی و تربیتی مختلف را ذیل ساحت‌های شش‌گانه سند تحول برای آموزش و تربیت دانشجومعلمان در طراز جمهوری اسلامی پیش بینی واجرا می نماید.

3- علاوه بر برنامه های فرهنگی سنواتی درون پردیسها که به صورت معمول انجام می پذیرد، در سال 1398 به صورت کشوری بیش از 18 هزار نفر دانشجومعلم را در دوره‌‌های امداد و نجات و زیباخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و در سال 1399 در چهار مهارت سواد رسانه‌ای، تجوید قرآن کریم، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های اولیه بیش از71 هزار نفر از دانشجومعلمان که بالغ بر 83 درصد کل دانشجومعلمان سراسر کشور را شامل می‌شود، آموزش داده است که نشان از توجه به بخش فرهنگی و تربیتی می‌باشد.

4- در راستای تربیت معلم طراز جمهوری اسلامی و برای ارزیابی فعالیتهای فرهنگی دانشجومعلمان در قالب نظام‌نامه، کارپوشه فرهنگی- تربیتی طراحی شده است که مراحل پایانی تصویب توسط مراجع ذیصلاح را می‌گذراند.

5- شرکت فعال در مسابقات، جشنواره‌ها و فعالیتهای فرهنگی و هنری در بالاترین سطح کشوری و کسب رتبه‌های‌برتر در بین دستگاه‌ها ودانشگاههای کشور .

6- فعالیت مستمر جهت احیای فرهنگ عاشورا با اعزام کاروان‌های منسجم دانشجویی و ایجاد موکب اربعین حسینی در نقاط صفر مرزی شرق و غرب کشور و همچنین در کربلای معلی.

7- تدوین برنامه‌های سالانه و تخصیص اعتبار به فعالیتهای تربیتی و فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌های قرآن و عترت، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، اردوهای سیاحتی و زیارتی، اردوهای راهیان نور، مراکز متبرکه ومقدس درون و برون استانی و برون کشوری از دیگر برنامه‌های دانشگاه بوده و می‌باشد.

8- عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب با ارجحیت گفتمان غالب دانشجویی مطابق منویّات مقام معظم رهبری در سراسر کشور، اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجو معلمان، مهارت آموزان، مدیران و کارشناسان فرهنگی سراسر کشور.

9- اجرای برنامه‌های کشوری ویژه دانشگاه فرهنگیان همچون جشنواره‌های قرآنی، علمی، هنری، ادبی و فناوری، همایشهای کشوری رویش ویژه تشکل‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌باشد.

10- حمایت از تشکل های دانشجویی و راه اندازی بیش از1000 تشکل جهت جلب مشارکت دانشجویی و غنابخشی به فعالیتهای  فرهنگی و تربیتی.

11- اجرای کشوری 30 دوره جشنواره قرآنی، علمی و هنری و شش دوره همایش رویش ویژه تشکل‌های دانشجویی.

12- انعقاد و اجرایی نمودن تفاهم نامه با دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد اسلامی(ویژه آموزش‌های قرآنی)، جمعیت هلال احمر کشور(ویژه دوره‌های امداد و نجات و مدیریت بحران) دانشگاه علوم پزشکی ایران(ویژه آموزش مهارت‌های سلامت دانشجویی و مدارس) سازمان فنی و حرفه‌ای کشور(ویژه آموزش100 رشته مورد نیاز دانشجومعلمان در سطح مدارس و مهارت‌های کارآفرینی در مناطق محروم) از جمله مواردی است که دانشگاه در حوزه تربیتی دانشجومعلمان اقدام نموده است.

13- تدوین، تصویب و ابلاغ 3 ساعت فرهنگی در بین ساعات آموزشی رسمی دانشگاه.

14- تدوین، تصویب و ابلاغ شیوهنامه فرهنگی، تربیتی ویژه خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به شبانه روزی بودن دانشگاه.

15- لازم به ذکر است در دوره کرونا نه تنها فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا نکرده بلکه در تنوع، گستردگی و پوشش حداکثری از طریق بستر سازی در فضای مجازی به فعالیت های خود ادامه داده است بطوری که حتی فعالیت های گذشته مثل جشنواره های قرآن و عترت و تشکل‌های دانشجویی شامل نشریات، کانون ها، انجمن های علمی و...در حال فعالیت هستند.   

بی¬شک هر چقدر در این حوزه فعالیت شود با توجه به اهمیت شغل معلمی کافی نخواهد بود و جا  دارد که همه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت و دستگاه‌های مرتبط برای تحقق رسالت تربیت محوری همراه و حمایت کننده دانشگاه فرهنگیان باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد