hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| مجوز شکار پرندگان تا پایان بهمن‌ماه اعتبار دارد

آذربایجان شرقی| مجوز شکار پرندگان تا پایان بهمن‌ماه اعتبار دارد

معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی گفت: صدور پروانه شکار پرندگان وحشی توسط این اداره کل آغازشده است.


میرمحسن حسینی قمی افزود: مجوز شکار پرندگان خشکی ‌زی و آبزی همچون کبک، کبوتر کوهی، تیهو، چنگر و اردک که ممنوعیت شکار ندارند با این مجوز صادرشده و شکار هرگونه پرنده در محدوده مناطق تحت مدیریت ممنوع است.

او ادامه داد: این مجوزها تا پایان بهمن‌ماه اعتبار داشته و برابر مقررات صید و شکار فقط افرادی که مجوز حمل سلاح و دفترچه شکاردارند می‎‌توانند برای اخذ پروانه شکار در اوقات اداری به اداره کل حفاظت محیط‌زیست مراجعه کنند.

حسینی قمی اضافه کرد: برابر این قانون شکار تنها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته مجاز بوده و شکارچیان در هر سفر شکار می‌توانند بر اساس نوع پروانه صادرشده فقط تعداد مندرج در پروانه را شکار کنند که در صورت تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او گفت: افرادی که اقدام به شکار در مناطق ممنوعه و یا گونه‌های غیرمجاز کنند علاوه بر برخورد قانونی و اشد مجازات و لغو پروانه شکار محرومیت برای سال‌های بعد نیز اعمال می‌شود.

346 گونه جانوری شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی در آذربایجان شرقی زیست می‌کنند.

عمده‌ترین گونه‌های پستانداران و پرندگان حمایت‌شده یا کمیاب که در چتر حمایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قرار دارند عبارتند از مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی و پرندگان حمایت‌شده ای همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک از آن جمله‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد