hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لبنیات گران نمی‌شود/ افزایش نسبی قیمت حبوبات در ماه رمضان

لبنیات گران نمی‌شود/ افزایش نسبی قیمت حبوبات در ماه رمضان

رئیس اتحادیه صنف عمده‌ فروشان مواد غذایی مشهد با اشاره به اینکه «به تازگی زمزمه‌هایی در زمینه افزایش هزینه تولید لبنیات (شیر و مشتقات آن) به وجود آمده است»، گفت: در حال حاضر افزایش قیمتی برای شیر و مشتقات آن از طرف شرکت‌های بزرگ صنعتی اعلام نشده است.  همچنین در زمینه لبنیات سنتی نیز افزایشی قیمت وجود ندارد.
سید حسینعلی شرف زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت لبنیات و  حبوبات در ماه رمضان اظهار کرد: در حال حاضر در  زمینه عرضه لبنیات شرایط خوبی وجود دارد و  کمبودی در این زمینه نیست.  بر اساس آمارهای موجود روزانه بالغ بر 2000  تن لبنیات در خراسان رضوی تولید می‌شود. قیمت‌ها درسال گذشته کمی افزایش داشته است و در حال حاضر در مصوبه آذر ماه سال 99  آخرین قیمت‌های مصوب اعلام شده است.
وی در مورد افزایش قیمت لبنیات افزود: به تازگی زمزمه‌هایی در زمینه افزایش هزینه تولید شیر و مشتقات آن به وجود آمده است، اما در حال حاضر افزایش قیمتی برای شیرو مشتقات آن از طرف شرکت‌های بزرگ صنعتی مطرح نبوده، همچنین در زمینه  لبنیات سنتی نیز افزایش قیمتی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف عمده‌ فروشان مواد غذایی مشهد درباره وضعیت برنج و حبوبات در ماه مبارک رمضان گفت: در زمینه حبوبات در ماه مبارک رمضان همواره طبق سنوات گذشته تا حدودی افزایش نسبی قیمت وجود دارد زیرا این ماه پیک مصرف حبوبات است. اما  بعد این زمان عرف بازار این است که قیمت حبوبات کاهش پیدا می‌کند، مگر اینکه دلیل خاصی برای افزایش قیمت وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در استان بسیار مناسب است و  در مورد کالاهای اساسی سهیمه‌های خوبی به استان تعلق گرفته است. همچنین کمبودی در زمینه ذخایر مربوط به حبوبات وجود ندارد.
شرف زاده با اشاره به اینکه در زمینه تامین حبوبات واردات صورت می‌گیرد، گفت:  چندین قلم از حبوبات از جمله  عدس و لوبیا  و .. از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شوند. 
وی رابطه با قیمت خرما در ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه از آنجایی که در سال گذشته صادرات خرما به مقدار بالا صورت نگرفته است، ذخیره خرما به قدر کافی وجود دارد. حتی این ذخایر بیش از حد مصرفی موجود است. در حال حاضر این محصول افزایش قیمت نداشته است. خرما قیمت مصوب ندارد و انواع مختلفی از آن در  بازار موجود است و عرضه و تقاضا بر قیمت آن تاثیرگذار است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد