hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| خط آهن قزوین - آستارا، هند را به شمال اروپا متصل می‌کند

قزوین| خط آهن قزوین - آستارا، هند را به شمال اروپا متصل می‌کند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بالای ارتباطی خط آهن قزوین-رشت-آستارا، گفت: این مسیر ریلی 350 کیلومتری در صورت بهره‌برداری نهایی بمبئی هند را از طریق ایران به هلسینکی فنلاند در شمال اروپا متصل می‌کند.


داود محمدی در حاشیه مراسم بهره‌برداری آزمایشی قطار قزوین - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد افزود: خوشبختانه شاهد پایان فاز نخست این پروژه به طول 164 کیلومتر از قزوین تا رشت بودیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه ریلی در دست احداث قزوین - آستارا یک طرح مهم و ملی کشوری است که علاوه بر تهران، استان‌های البرز، قزوین و گیلان نیز به نحو مطلوبی از آن بهره‌مند‌می شوند.

او اضافه کرد: اگرچه بیش از 10 سال از زمان عملیات اجرایی خط آهن قزوین - رشت می‌گذرد اما خوشبختانه طی 6 سال گذشته شاهد یک‌روند اجرایی مطلوب با سرمایه‌گذاری بسیار کلانی در این طرح بوده‌ایم که در نهایت منجر به اتمام آن شده است.

محمدی، کاهش بار ترافیکی و تلفات جاده‌ای به همراه صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از مهم‌ترین مزیت‌های این پروژه دانست و یادآور شد: جابه‌جایی سالانه 10 میلیون تن کالا و سه میلیون و 850 هزار مسافر از دیگر دستاوردهای اجرای خط آهن قزوین - رشت به شمار می‌رود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد