hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شرایط کرونایی در شهرستان گناوه نگران‌کننده است

شرایط کرونایی در شهرستان گناوه نگران‌کننده است

 فرماندار گناوه گفت: با اعلام وضعیت قرمز در شهرستان و سیر صعودی ابتلا و بستری و با توجه به محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان شرایط کرونایی شهرستان گناوه نگران کننده است.

غلامرضا مهرجو عصر شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه با تقدیر از تلاش همه دستگاه‌ها و همراهی مردم با این ستاد اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت و سیر صعودی ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به این ویروس در روزهای اخیر، همانگونه که پیش بینی می‌شد شهرستان گناوه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

فرماندار گناوه افزود: با وجود اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان گناوه، سیر صعودی ابتلاء و بستری موارد کرونایی ادامه دارد و با توجه به محدودیت امکانات درمانی در شهرستان، خستگی کادر درمان و بهداشت که بیش از یکسال با فداکاری در حال کمک به بیماران هستند و سهمگین‌تر بودن موج چهارم کرونا، شرایط کرونایی این شهرستان بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: ازجمله مواردی که در شرایط کنونی به مدیریت کنترل شیوع کرونا کمک می‌کند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دور همی ها و عروسی و عزاداری و باغ ویلاها است که همه باید به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

مهرجو یادآور شد: در شرایط کنونی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده تنها راه مقابله با این ویروس رعایت موازین بهداشتی و تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها در طی وضعیت قرمز است تا شرایط اندکی بهبود یابد.

وی گفت: همه در برابر سلامت مردم مسئول هستند و دستگاه‌های خصوصی و عمومی باید همکاری لازم را در حفظ سلامت جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: همه مردم باید با جدیت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند و این زمینه در جامعه ایجاد شود که در شرایط کنونی آسان‌ترین راه استفاده از ماسک است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و حاکمیت باید از ابزارهای قانونی برای اجرایی شدن شرایط و ضوابط حاکم بر وضعیت قرمز کرونایی در سطح شهرستان استفاده کنند.

وی گفت: در شرایط قرمز کرونایی سه گروه شغلی ۲ ،۳ و ۴ باید به طور کامل تعطیل باشند و نظارت‌ها به خصوص بر گروه‌های شغلی یک تشدید شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با تشدید نظارت‌ها و برپایی گشت‌های مشترک در سطح بازار بر گروه‌های شغلی نظارت کامل داشته باشند و هر جا نیاز است از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: اطلاع رسانی و تولید محتوا توسط افراد نخبه و گروه‌های مرجع در شهرستان انجام شود و مردم را به رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک دعوت کنند.

وی گفت: هر گونه تجمع و برگزاری مراسم در باغ ویلاهای شهرستان ممنوع است و اگر به موردی تخلف کند با هماهنگی صورت گرفته با دادستان انشعابات آنها بدون تعارف قطع خواهد شد.

فرماندار گناوه بیان کرد: ضمن تقدیر از نیروی انتظامی در کنترل مبادی شهر انتظار می‌رود که کنترل‌ها به ویژه شبانه جدی تر شود و گشت محسوس در سطح شهر و جریمه افراد متخلف اعمال شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در شهرستان تعطیل است و تمام تلاش‌ها باید در پیشگیری از ابتلاء افراد بیشتر انجام شود تا روال ابتلاء به ویروس سیر کاهشی یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد