hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بلدیه‌هایی که بلدند!

بلدیه‌هایی که بلدند!

طرح‌های انجام‌شده توسط شهرداری برخی شهرها طی سال‌های گذشته، عامل نشاط شهری بوده است


چند هفته‌ای است عکس‌هایی از خیابان‌های تبریز در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود. خیابان‌هایی پر از برگ‌های پاییزی و آدم‌های خوشحال از قدم زدن بر روی برگ‌ها. بچه‌هایی که برگ به هوا پرتاب می‌کنند و میانسالانی که در نیمکت‌ پارک‌های پوشیده از رنگ زرد و نارنجی نشسته‌اند. شهرداری تبریز در ۲۷نقطه از این کلانشهر طرح پاییزی‌ای را اجرا کرده که حالا مورد توجه و اقبال قرار گرفته است. طرحی که در آن خیابان‌ها از برگ‌های زرد و سرخ پاک نمی‌شوند، تا شهروندان چهره زیبای این فصل را بهتر ببینند.
این طرح البته پیش از این در شهرهای دیگر هم اتفاق افتاده بود، اما گستردگی‌اش به اندازه تبریز نبود.‌ سال ٩٥ علیرضا احمدی، مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: «برگ‌های پاییزی امسال از بلوار طاق‌بستان و پارک‌های شرقی و غربی جمع نخواهد شد. اما به دلیل این‌که در زمان بارندگی برگ‌ها حرکت می‌کنند و ممکن است باعث گرفتگی کانال‌های آب شوند، امکان رها کردن آنها در همه نقاط وجود ندارد، اما تا جایی که ممکن باشد این زیبایی‌های پاییزی را برای مردم حفظ خواهیم کرد.» این طرح همچنین در شهرهای دیگر مانند نطنز، اصفهان و سنندج هم عملیاتی شد و با استقبال گسترده مردم همراه بود و بسیاری آن را ازجمله طرح‌های خوب شهرداری‌ها دانستند.
شهرداری‌ شهرهای مختلف طی سال‌های گذشته اقدامات گوناگونی برای بهترشدن زیست شهروندان در شهر انجام داده‌اند. اقدامات فصلی و دایمی که هرچند بسیار اندک‌اند، اما عاملی بوده‌اند تا کمی فضای شهر برای زندگی بهتر و پرنشاط‌تر شود. یکی دیگر از این موارد که در شهرهای رشت، تبریز و قم عملیاتی شد، تبدیل باجه تلفن به آکواریوم بود. شهرداری تبریز در تعریف این اقدامش که نوروز دو‌سال گذشته اتفاق افتاد، اعلام کرد: «شهرداری تبریز در نوروز امسال در راستای فرهنگ‌سازی میان مردم جهت نخریدن ماهی قرمز برای سر سفره هفت‌سین، کیوسک‌های تلفن عمومی بلااستفاده در معابر شهر تبریز را به آکواریوم ماهی تبدیل می‌کند.» در رشت هم این اقدام به صورت گسترده انجام گرفت و طی سال‌های گذشته ازجمله اقدامات خوب شهرداری این شهر بود که واکنش‌های مثبت بسیاری به دنبال داشت.
از جمله دیگر فعالیت‌های مثبت شهرداری‌ها که می‌توان طی سال‌های گذشته از آن نام برد؛ حرکت شهرداری خوی در مرداد ماه امسال بود. شهرداری در اقدامی خوب کیسه زباله مخصوص خودرو در ورودی این شهر توزیع کرد، تا توجه گردشگران و مردم این شهر را به مقوله محیط‌زیست و پاکیزگی شهر جلب کند. حرکتی که مردم از آن استقبال کردند. ازجمله دیگر کارهای مثبت شهرداری‌ها، کاری بود که شهرداری ارومیه انجام داد. شهرداری این شهر با تهیه خودرو‌های مخصوص جابه‌جایی درختان، بدون آسیب به ریشه و سایر قسمت‌های درخت آن را جابه‌جا می‌کند و به این ترتیب بدون قطع درختان شهر می‌تواند توسعه یابد. این اتفاق هم ازجمله دیگر مواردی بود که تاثیر بسیاری در فضای مجازی به جا گذاشت و بسیاری از آن تحت عنوان حرکت درست و دقیق شهرداری ارومیه یاد کردند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد